• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142882
+
-

دوئل ایران-آمریکا در تگزاس

کشتی‌گیران ایران و آمریکا بهمن‌ماه مسابقه‌ای دوستانه برگزار می‌کنند که مصاف هیجان‌انگیزی میان ستاره‌های 2کشور خواهد بود؛ حتی گیبل استیوسون هم وسوسه شده تا برای این مسابقه از کشتی‌کج به کشتی آزاد برگردد

دوئل ایران-آمریکا در تگزاس

در جریان رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی که به میزبانی کشور نروژ در شهر اسلو برگزار شد، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران و بروس بومگارتنر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا با یکدیگر ملاقات کردند. دبیر و بومگارتنر در این دیدار به توافق رسیدند تا رقابت دوستانه‌ای بین کشتی‌گیران آزادکار ایران و آمریکا به میزبانی آمریکا در شهر دالاس ایالت تگزاس برگزار شود. این می‌تواند یک مصاف بسیار جالب و دیدنی میان ستاره‌های کشتی 2کشور باشد که در نروژ هم کشتی‌های سخت و نزدیکی با هم داشتند.
رقابت‌ کشتی‌گیران آزادکار ایران و آمریکا به‌صورت تیم به تیم در حالی برگزار خواهد شد که ابتدا قرار بود این رقابت اسفندماه در آمریکا برگزار شود اما با توافق نهایی، تاریخ برگزاری این مسابقه به بهمن‌ماه تغییر کرد. در سایت فدراسیون کشتی آمریکا خبر مسابقه بین کشتی‌گیران ایران و آمریکا اینطور اعلام شده است: «ایران یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل برمی‌گردد و آخرین‌باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت، سال۲۰۱۶ و در مسابقات جام‌جهانی لس‌آنجلس بود.» آمریکا طی سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری در کشتی آزاد داشته‌ به‌طوری که آنها در المپیک توکیو موفق به کسب 5مدال (2طلا، یک نقره و 2برنز) شدند. در مسابقات جهانی‌2021 هم که هفته گذشته به پایان رسید، آمریکایی‌ها یک پله بالاتر از آزادکاران ایران قرار گرفتند و بعد از روسیه دوم شدند.
ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی آمریکا هم درباره رقابت‌ تیم‌های ایران و آمریکا گفته است: «کشتی فراتر از سیاست است و هیچ‌چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این دو کشور بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند و ما خوشحالیم که تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده تا با یکی از قوی‌ترین تیم‌های کشتی جهان مبارزه کند.»

   قهرمان المپیک: زارع را بیاورید!
اما اتفاق جالبی که در حاشیه این خبر رخ داد، اعلام آمادگی ستاره سنگین‌وزن آمریکا و قهرمان المپیک برای رویارویی با امیرحسین زارع بود. گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی وزن 125کیلوگرم در عین جوانی، قهرمان المپیک توکیو شد اما درحالی‌که گمان می‌رفت تا سال‌ها در این وزن برای آمریکا مدال بیاورد، از این رشته خداحافظی کرد تا به سراغ کشتی‌کج و MMA برود. اما بعد از قهرمانی زارع در نروژ و شادی جالب او، استیوسون چندین‌بار با کامنت‌‌ها و پست‌هایی در فضای مجازی برای زارع کری خواند و خودش را همچنان پادشاه سنگین‌وزن جهان نامید. روز گذشته هم وب‌سایت Flowrestling خبر داد استیوسون برای دیدار دوستانه ایران و آمریکا به کشتی حرفه‌ای بازخواهد گشت. بلافاصله بعد از اعلام تاریخ کشتی ایران و آمریکا از سوی پیج اینستاگرامی این وب‌سایت، استیوسون شخصا کامنتی پای این پست گذاشت و نوشت: «به ایران بگویید زارع را بفرستد، دارم آماده می‌شوم!» رویارویی زارع- استیوسون در کنار کشتی‌‌های تیلور-یزدانی، قاسم‌پور-جی‌دن‌کاکس و حتی گلیج-اسنایدر می‌تواند این مصاف دوستانه را به اوج هیجان برساند. از جردن باروز هم غافل نشویم که اگر در این میدان حاضر شود، باید شاهد چهاردهمین رویارویی او با کشتی‌گیران ایرانی باشیم.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید