• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 22 مهر 1400
کد مطلب : 142869
+
-

خبر/ تصمیمی برای مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران گرفته نشده است

در پی انتشار اخباری مبنی بر ارسال حداکثری سوخت مایع به نیروگاه‌ها با اولویت منطقه شمال‌شرق، استفاده حداکثری از نفت‌کوره در نیروگاه‌ها و مدیریت تأمین گاز، نگرانی‌ها بابت استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها طی زمستان افزایش یافته است. معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست استان تهران می‌گوید: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای با ما نشده یا تصمیمی دال بر احتمال مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان تهران طی زمستان گرفته نشده است. زهره عبادتی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه هیچ‌‌یک از نیروگاه‌های استان تهران به جز نیروگاه بعثت قابلیت مصرف سوخت مازوت را ندارند، گفت: هم‌اکنون مخازن مازوت این نیروگاه توسط اداره‌ کل محیط‌زیست استان تهران ‌پلمپ است و تاکنون هیچ مکاتبه‌ای‌ با ما نشده یا تصمیمی دال بر احتمال مصرف مازوت در این نیروگاه طی زمستان گرفته نشده است.

  تشدید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای حیات‌وحش تهران به طاعون نشخوارکنندگان
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش محیط‌زیست استان تهران گفت: کنترل و ‌پایش حیات‌وحش استان تهران درخصوص مشاهده علائم بیماری به‌صورت مستمر و منطقه‌ای توسط محیط‌بانان و تیم کارشناسی همچنان در حال انجام است و تاکنون هیچ مورد مشکوک یا ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک‌جثه در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است. به گزارش ایسنا، محمد کرمی، گفت: اقدامات پیشگیرانه در این خصوص به‌ویژه نظافت و ضدعفونی تمامی آبشخورهای حیات‌وحش به‌وسیله آهک‌پاشی و استفاده از مواد مخصوص ضدعفونی، جلوگیری از ورود دام‌های غیرمجاز و واکسینه نشده به مناطق و زیستگاه‌های حیات‌وحش همچنین افزایش کنترل و گشت‌های محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت تشدید شده است.

  درخواست هزاران نفر برای ساماندهی دفع پسماند گیلان
هزاران نفر نسبت به شیوه غیراصولی دفع پسماند در گیلان اعتراض کردند و با راه‌اندازی کارزاری خواستار ساماندهی این مسئله از سوی مسئولان شدند. به گزارش مهر، گروهی از مردم با توجه به دفع غیرقانونی و غیراصولی زباله‌ها در جنگل‌های شمال ایران با راه‌اندازی کارزاری از مسئولان خواسته‌اند فکری به حال این موضوع کنند. تاکنون بیش از ۵هزارو۳۰۰نفر آن را امضا کرده‌اند که در بخشی از آن آمده است: ما امضاکنندگان این کارزار، خواستاریم با توجه به اصل۵۰قانون اساسی در رابطه با مدیریت پسماند، با بازدید میدانی از جایگاه‌های زباله در سراسر استان گیلان و رصد مستمر عملکرد مسئولان و تعیین‌تکلیف قطعی مکان‌های دفع زباله، دستور ساماندهی اصولی پسماندها و ایجاد جایگاه‌های استاندارد با تأیید و نظارت دادگستری انجام شده و برخورد قاطع با ترک فعل مسئولان و متولیان مرتبط با مدیریت پسماند صورت گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید