• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14278
+
-

ترس ترامپ از استیضاح توسط دمکرات‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که اگر دمکرات‌ها درکنگره به اکثریت برسند، استیضاح او را کلید خواهند زد

رویداد
ترس ترامپ از استیضاح توسط دمکرات‌ها

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک میتینگ انتخاباتی در میشیگان درباره از دست رفتن اکثریت جمهوریخواهان در کنگره هشدار داد و گفت اگر دمکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به اکثریت کنگره برسند، به‌دنبال استیضاح او خواهند بود.

به گزارش پرس‌تی‌وی، ترامپ گفت: «ما باید کنگره را حفظ کنیم چون اگر به حرف‌های ماکسین واترز گوش کنیم، خواهیم شنید که او به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود و می‌گوید که «او (ترامپ) را استیضاح خواهیم کرد»».

خانم ماکسین واترز، نماینده دمکرات در کنگره، یکی از افرادی است که پیگیرانه خواستار استعفای دونالد ترامپ یا استیضاح اوست. ترامپ در این میتینگ انتخاباتی همچنین گفت که جمهوریخواهان نباید به اکثریت خود در کنگره و کاخ سفید دلخوش باشند؛ «نباید از خود راضی باشیم؛ باید به‌شدت فعالیت کنیم و بجنگیم، باید کنگره را ببریم و سنا را هم ببریم.»

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد 70درصد رأی‌دهندگان دمکرات آمریکا انتظار دارند که اگر دمکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر اکثریت را در کنگره به‌دست بیاورند، ترامپ را استیضاح کنند.

بسیاری از دمکرات‌ها در کنگره اعلام کرده‌اند که خط قرمز آنها برای شروع پروسه استیضاح رئیس‌جمهور، اخراج رابرت مولر بازرس ویژه است. مولر، رئیس سابق اف‌بی‌آی، به‌عنوان رئیس کمیته‌ای مستقل در حال بررسی ارتباط احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه و دخالت این کشور در انتخابات سال 2016است.
برخی تحلیلگران معتقدند درخواست‌های دمکرات‌ها برای استیضاح ترامپ، چیزی بیشتر از یک استراتژی انتخاباتی برای جمع‌آوری آرای بیشتر است و آنها واقعا به‌دنبال اقدام در این‌باره هستند.

همین حالا، برخی نمایندگان دمکرات کنگره موضوع استیضاح ترامپ را به اتهام جلوگیری از اجرای عدالت در پرونده ارتباطش با روسیه متهم کرده‌اند.
در همین حال، برخی دیگر در واشنگتن، از راهی دیگر به‌دنبال ترامپ هستند؛ آنها پیگیر متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا هستند که براساس آن، اگر اکثریت کابینه دولت اعلام کنند رئیس‌جمهور از نظر جسمی و روانی مناسب شغل ریاست‌جمهوری نیست، استیضاح به جریان می‌افتد.

این خبر را به اشتراک بگذارید