• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 20 مهر 1400
کد مطلب : 142715
+
-

گرینویچ/ لاگ‌آف شو، 2500دلار بگیر


 یک شرکت آمریکایی به کسانی که بتوانند 25روز از تمام پلتفرم‌های شبکه‌های مجازی بیرون آمده و به جای آن فعالیت‌های مثبتی را انجام دهند، 2500دلار جایزه می‌دهد. به گزارش نیوزبرک شرکت AT&T چالش دیتاکس یا به نوعی سم‌زدایی شبکه‌های اجتماعی را معرفی کرد و بسیاری از کاربر‌های فضای مجازی هم در تلاش برای نام‌نویسی و شرکت در آن هستند. شرکت‌کننده‌ها پس از بیرون آمدن از شبکه‌های اجتماعی‌شان مانند اینستاگرام و فیسبوک و.... باید به فعالیت‌هایی مانند عکاسی با دوربین‌های پولاروید، مطالعه کتاب یا یادگیری زبان‌های خارجی بپردازند. در نهایت یک نرم‌افزار ادعای شرکت‌کننده‌ها را بررسی  و صحت و سقم آن ‌را مشخص می‌کند.

اسید‌پاشی سایبری

بررسی خبر‌های دنیا نشان می‌دهد که انتقام‌ها هم دیگر شبیه انتقام‌های قدیم نیستند. برای نمونه وقوع 2 انتقام‌گیری سایبری و دیتایی در حد اسید‌پاشی‌های از مد افتاده و عهد قجری فقط طی 3 روز نشان می‌دهد که باید بیش از پیش، مراقب اطلاعات دیجیتال خود باشیم. نخستین خبر این هفته که بسیار بازتاب هم داشت، رفتار عکاسی را روایت می‌کرد که چون در شب عروسی به او شام نداده بودند، تمام عکس‌ و فیلم‌های عروس و داماد را پاک کرد. حالا دیلی‌میل خبر داده؛ ادمین بخش آی‌تی چند مدرسه در انگلستان، پس از اینکه اخراجش قطعی شد، تمام اطلاعات رایانه‌های مدارس را پاک کرده و بعد   گذر واژه‌ها یا همان پسورد‌ها را هم عوض کرده است. حالا مدیران مدرسه مانده‌اند و چندین رایانه و شبکه آموزشی بی‌مصرف.

تفنگ ضد‌‌آلودگی صوتی

مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های چینی که شمارشان به چند صد میلیون نفر می‌رسد، مشکل جدیدی پیدا کرده‌اند. آنها طبق سنتی چند صد ساله صبح‌ها و عصر‌ها به ورزش همگانی می‌پردازند و طبق سنتی چندین ساله، صدای بلندگوهای پخش موسیقی‌شان هم گوش فلک را کر می‌کند. اما چند روزی است که بلندگوهایشان ناگهان خاموش می‌شوند. به گزارش خبرنگار گاردین، این قطعی مشکل فنی بلندگوهای آنها نیست، بلکه جوان‌های چینی، وسیله‌ای تهیه کرده‌اند که با آن از فاصله 50 متری، این بلندگو‌ها را قطع می‌کنند. طبق کاشف به عمل آمده؛ جوانان‌ ساکن اطراف این پارک‌ها، با اسلحه‌های ضد‌آلودگی صوتی، به سمت پارک امواج رادیویی و مختل‌کننده، شلیک می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید