• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142206
+
-

تازه‌های نشر/ وحی بر توفان


«وحی بر توفان» اشعار مُقبِلِ اصفهانی براساس 15نسخه خطی است که با تدوین و تصحیح امیرحسین مدرس به‌تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. مقبل اصفهانی پایه‌گذار گونه‌ای از مرثیه‌سرایی در آخر دوره‌ صفویه، با عنوان «واقعه‌سرایی» است. این کتاب نیز دربردارنده بخش عمده‌ای از آثار اوست؛ به همراه بررسی زمانه، زندگی و شعر این شاعر. انتشارت سوره مهر این کتاب 580صفحه‌ای را با طرح جلدی شکیل به بهای 150هزار تومان منتشر کرده است.

  گردش در مدینه‌های فاضله
«گردش در مدینه‌های فاضله» اثری از مهدی مظفری‌ساوجی، مجموعه ۲6مکتوب طنزنمون به امضای شخصی فرضی به نام لاادری است که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. کتاب، با رویکردی انتقادی به جامعه ایرانی و سوءاستفاده‌هایی که از دین در سده‌های متمادی تاریخ ایران و بعضا جهان شده، به رشته تحریر درآمده است. سوره مهر این کتاب 152صفحه‌ای را به بهای 60هزار تومان منتشر کرده است.

  زندگی شهری
«زندگی شهری» داستان‌هایی است از برگزیدگان جایزه اُ. هنری که علی فامیان آنها را به فارسی برگردانده است. درواقع این کتاب، منتخب داستان‌های داوری شده برای اثر برگزیده جایزه ادبی اُ. هنری در سال 1997 است. این جایزه ادبی هرساله با نگاه به داستان‌های انگلیسی‌زبان منتشر شده در مجلات منطقه آمریکای شمالی و توسط یک هیات داوران انتخاب می‌شود. در سال ۱۹۹۷ که آثار برگزیده آن در این کتاب درج شده است، بیش از 3هزار داستان کوتاه مرور و آثار این کتاب شامل ۱۲داستان کوتاه انتخاب و منتشر شدند. انتشارات نیستان این کتاب 288صفحه‌ای را به بهای 69هزار تومان منتشر کرده است.

  آلکساندرای نازنین
مجموعه داستان «آلکساندرای نازنین» اثر تاتیانا تالستایا با ترجمه مهدیه حسن‌زاده از چند منظر برای علاقه‌مندان به ادبیات روسیه است‌. در ایران اثر قابل اعتنایی است. تاتیانا تالستایا، نوه آلکسی تولستوی، نویسنده شهیر روسیه است و طبیعی است که نویسندگی نواده او چه در مقام بررسی مستقل و چه در مقام مقایسه با وی اتفاق ادبی مهمی به شمار رود. این کتاب شامل 6داستان کوتاه از این نویسنده معاصر روسیه است که در قالب مجموعه کتاب‌های ادبیات معاصر روسیه انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. این مجموعه داستان 104صفحه‌ای به بهای 26هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید