• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 142021
+
-

ناپلئون و گلادیاتور2؛ پروژه‌های بعدی رایدلی اسکات 83 ساله

نگاه
ناپلئون و گلادیاتور2؛ پروژه‌های بعدی رایدلی اسکات 83 ساله


فرحناز دبلشکی ـ مترجم

رایدلی اسکات، همچنان در83 سالگی فیلمسازی پرکار است. وی در سال2021 با 2 فیلم مهم «آخرین دوئل» و «خانه گوچی»، در عرصه سینما حضوری فعال داشته است.  به نوشته امپایر، اسکات در طول بیش از 5دهه فعالیت سینمایی، فیلم‌های مهمی نظیر«بیگانه»، «بلید رانر» و گلادیاتور را ساخته است. او همچنان فیلم «کیت بگ» را که اثری سینمایی درباره ناپلئون است ‌ به زودی روانه بازار خواهد کرد و اخیرا نیز از اتمام نگارش فیلمنامه‌‌ای خبر داده که قرار است، زمینه ساز ساخت فیلم گلادیاتور2 شود.
فیلم‌‌های«آخرین دوئل» و «خانه گوچی» (این آخری با بازی لیدی گاگا)، قرار است به ترتیب در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال جاری اکران شوند. در ادامه رایدلی اسکات بر فیلم «کیت بگ» متمرکز خواهد شد که در آن داستان به قدرت رسیدن ناپلئون در فرانسه روایت می‌شود. رایدلی اسکات در «کیت بگ» دوباره با جودی کامر همکاری خواهد کرد؛ خواکین فونیکس نیز به عنوان بازیگر اصلی این فیلم، ایفای نقش می کند. رایدلی اسکات، درباره «کیت بگ» می‌گوید: در این فیلم ما به این پرسش پرداخته‌ایم که چرا ناپلئون تا این اندازه، به ژوزفین (برای رسیدن به قدرت) نیاز داشته است؟
در حالی که  پروژه «کیت بگ» با موضوع ناپلئون، پروژه بسیار سخت و سنگینی است. اسکات همچنین ساخت فیلمی را در ادامه فیلم گلادیاتور در ذهن دارد؛ او اخیرا در این باره گفته است: من فیلمنامه گلادیاتور بعدی را نیز نوشته‌ام. بنابراین زمانی که فیلم ناپلئون را ساختم، گلادیاتور نیز آماده ساخت خواهد بود.
انتظار می‌رود فیلم «گلادیاتور2» در ادامه داستان فیلم موفق گلادیاتور(2000) ساخته شود. داستان این فیلم بر لوسیوس پسر لوسیلا  و برادرزاده کمودوس متمرکز است. در فیلم اصلی گلادیاتور،خواکین فونیکس در نقش کمودوس و کانی نیلسن در نقش لوسیلا بازی کرده بودند. تهیه کنندگان«گلادیاتور2» اعلام کرده‌اند که در این فیلم از نظر زمانی، به وقایعی طی 25 تا 30 سال پس از وقایع فیلم اصلی گلادیاتور پرداخته می‌شود.  
در فیلم اصلی گلادیاتور که در سال 2000 توسط رایدلی اسکات ساخته شده بود، راسل کرو در نقش ماکسیموس دسیموس مریدیوس، یک ژنرال سابق رومی بازی کرده بود که قصد داشت از کمودوس (با بازی خواکین فونیکس) به دلیل غصب تاج و تخت امپراتوری و کشتن خانواده و وادار کردنش به بردگی، انتقام بگیرد. ماکسیموس برای رسیدن به این هدف، گلادیاتور می‌شود و در مبارزاتی خود را مطرح می‌کند و در نهایت در مبارزه گلادیاتورها در کلیسئوم شهر رم شرکت می‌کند. فیلم اصلی گلادیاتور با مرگ ماکسیموس مدت کوتاهی پس از کشتن کمودوس، پایان می‌یابد.
پیشنهادات بسیاری برای داستان گلادیاتور2 ارائه شده بود،  حتی نیک کیو فیلمنامه‌ای نگاشته بود که براساس آن ماکسیموس، حیاتی دوباره می‌یابد و از سوی خدایان رومی به زمین فرستاده می‌شود تا با حضرت عیسی مسیح(ع) مبارزه کند و جلوی رواج مسیحیت را بگیرد. در سال2017 نیز اسکات با اشاره به اینکه می‌داند چطور ماکسیموس را دوباره به داستان بازگرداند، ایده زنده کردن دوباره ماکسیموس را درگفت‌و‌گویی مطرح کرده بود. اما در ژوئن 2019 والتر اف پارکز و لائوری مک دونالد تهیه کنندگان گلادیاتور2 اعلام کردند که پیتر کریگ، در حال نگارش داستان فیلمنامه «گلادیاتور2» است و بر اساس این فیلمنامه رویدادهای این اثر جدید سینمایی، 25 سال پس از حوادث فیلم اصلی گلادیاتور شروع می‌شود. پیتر کریگ، پیش تر نیز در نگارش فیلمنامه «تاپ گان:ماوریک» با بازی تام کروز و فیلم شهر کوچک با بازی بن افلک همکاری کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید