• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 141988
+
-

اخراجی‌ترین مربی شاغل

رونالد کومان برای حکم برکناری‌اش از بارسلونا لحظه‌شماری می‌کند

اخراجی‌ترین مربی شاغل


کومان بعد از بازی با اتلتیکو اخراج می‌شود؛ این تیتر روزنامه کاتالونی اسپرت بعد از باخت وحشتناک نوبرانه 3 بر صفر در زمین بنفیکا بود. ESPN گزارش داده که کومان در پایان بازی برابر بنفیکا خیلی ناراحت به‌نظر نمی‌رسید. لاپورتا هم بعد از بازی گفت: «باخت بارسلونا هم‌اکنون عواقبی خواهد داشت.» از این صحبت رئیس باشگاه بارسلونا چیزی جز برکناری رونالد کومان در آینده‌ای نزدیک نمی‌توان برداشت کرد. رئیس و سرمربی در طول پرواز بازگشت از لیسبون با هم یک کلمه هم حرف نزدند چراکه لاپورتا خودش را به خواب زده بود!
در تاریخ لیگ قهرمانان فقط 12‌تیم از 140‌تیم مرحله گروهی را با 2‌شکست متوالی شروع کردند و راهی دور بعد شدند. هیچ‌یک از 12تیم اسپانیایی نبودند. آخرین تیم هم آتالانتا در فصل 20-2019 بود که پس از 2‌شکست متوالی در بازی‌های ابتدایی راهی مرحله بعد شد. با این اوضاع بارسا و در پیش بودن یک بازی در مونیخ، سخت است بتوان تصور کرد این تیم به دور حذفی صعود می‌کند. باشگاه می‌خواهد جلوی این ناکامی را بگیرد، چون درصورتی که بارسا به یک‌چهارم و نه یک‌هشتم نرسد، عواقب اقتصادی وخیمی در انتظارش خواهد بود و این اتفاق می‌تواند باشگاه را از مرز ورشکستگی که هم‌اکنون در‌آن قرار دارد، فراتر ببرد. فعلا برای بازی حساس امروز مقابل اتلتیکو به‌دلیل محرومیت سرمربی، این شرودر است که تیم را هدایت می‌کند. به‌این‌ترتیب به‌احتمال زیاد کومان آخرین تجربه سرمربیگری‌اش را روی نیمکت آبی‌اناری‌ها در بازی با بنفیکا سپری کرده است. کومان در 5رویارویی قبلی مقابل دیه‌گو سیمئونه تنها یک‌بار آن هم با والنسیا موفق به پیروزی شده بود. 62‌بازی، 37‌برد، 13‌باخت، 12‌تساوی، 133‌گل زده، 69گل خورده، 66درصد برد و کسب یک جام حذفی، کارنامه کومان تا این لحظه در بارسا بوده است.
باشگاه با توجه به فیفادی پیش‌رو فرصت مناسبی برای تصمیم‌گیری درباره سرمربی جانشین دارد. گویا قانون لالیگا درباره اخراج کومان صدق نمی‌کند و باشگاه می‌تواند با تسویه مبلغ باقی‌مانده از قراردادش و صاف کردن بدهی‌ها، او را برکنار کند. گزینه محبوب لاپورتا سرمربی فعلی چلسی است اما توماس توخل تا 2024 قراردادش را تمدید کرده است. رئیس به مربیان آلمانی علاقه زیادی دارد و در گذشته هم از تمایل او به استخدام مربیانی مثل کلوپ، یواخیم لوو، ناگلزمان و حتی رالف رانگنیک صحبت شده بود. رانگنیک که کار با جوانان را به‌خوبی می‌داند هنوز هم جزو گزینه‌هاست اما اگر قرار به انتخاب سرمربی موقت باشد، لاپورتا ترجیح می‌دهد پیرلو را به نوکمپ بیاورد؛ کسی که نخستین تجربه مربیگری‌اش در یوونتوس موفقیت‌آمیز نبود و منجر به قطع شدن نوار 9قهرمانی پیاپی این تیم در سری‌آ شد. رانگنیک هم برای مربیگری موقت گزینه مناسبی است اما درباره ژاوی هنوز تردیدهایی وجود دارد. او زمانی که می‌توانست پیش از کومان به بارسا بیاید پیشنهاد باشگاه را رد کرد. آنتونیو کونته هم با وجود سبک دفاعی‌اش جزو گزینه‌ها محسوب می‌شود. غیراز اینها از روبرتو مارتینس، اسکار گارسیا، مارچلو گایاردو و حتی خوانما لیو هم صحبت می‌شود. این آخری دستیار گواردیولا در منچسترسیتی است. آخرین دستیاری که او داشت، آرتتا بود که به آرسنال رفت و توپچی‌ها را پشیمان کرد. لوییس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا هم نامش در رسانه‌ها مطرح شده است. سرمربی سابق بارسا درباره این شایعات گفت تا جام‌جهانی2022 با فدراسیون قرارداد دارد و طبق عادت به تعهدش عمل می‌کند. انریکه حتی گفت که فکر نمی‌کند لاپورتا شماره تلفنش را داشته باشد.

  یک کلاسیکوی دیگر
  بازی امشب اتلتیکو و بارسا را از دست ندهید، سرمربی تیم مادریدی نقشه‌های خاصی برای کومان و تیمش دارد


امشب در وندا مترو پولیتانو در مادرید یک بازی مهم بین اتلتیکو مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود که شاید آخرین حضور رونالد کومان در بارسا باشد. شکست ۳ برصفر بارسلونا مقابل بنفیکا باعث شد تا کاتالان‌ها برای نخستین بار در تاریخ خود، 2 دیدار ابتدایی در لیگ قهرمانان اروپا را با شکست به پایان برسانند. پس از فصل 73-1972، این تنها برای دومین بار در تاریخ بارسلونا بود که در 2 دیدار ابتدایی یک رقابت اروپایی متحمل شکست می‌شود. علاوه بر این، بارسا حالا برای نخستین بار پس از سال1997 در لیگ قهرمانان، 5‌بازی پیاپی را بدون پیروزی به پایان رسانده و برای نخستین بار از سال1961 مقابل بنفیکا متحمل شکست شده است.

  آلبا به بازی امشب نمی‌رسد و فاتی هم که به‌تازگی از مصدومیتی طولانی برگشته و در بازی با لوانته و بنفیکا به میدان رفته بود، از لیست بازیکنان خط خورده است.
  اریک گارسیا از زمانی که از منچسترسیتی جدا شده در 6بازی در ترکیب بارسلونا 2‌بار اخراج شده است.

  بیشتر سایت‌ها و روزنامه‌های اسپانیایی پیش‌بینی کرده‌اند که سیمئونه در این بازی همزمان از سوارس، گریزمان و ژائو فلیکس استفاده کند و آاس هم ادعا کرده که ممکن است حتی کوریا هم در ترکیب قرار بگیرد که این برای تیمی که گل کم می‌زند و بیشتر در دفاع حضور دارد کمی عجیب است. سرمربی آرژانتینی می‌خواهد از ضعف بارسلونا استفاده کند و دومین برد عمرش را در لالیگا مقابل این تیم به‌دست آورد.

  لوییس سوارس که بعد از 6سال توانست در یک بازی خارج از خانه در لیگ قهرمانان گل بزند و برد دیرهنگام 2بر یک مقابل میلان را جشن بگیرد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر در بازی امروز به تیم سابقش گل بزند، خوشحالی نخواهد کرد. او اما ادعا کرده که «کارما» باعث شده انتقام او از مدیران بارسلونا گرفته شود!

  کوکه هم در بازی با میلان به رکورد 500بازی با پیراهن اتلتی رسید؛ 308برد. ضمن اینکه گریزمان با 22گل بهترین گلزن تاریخ اتلتیکو در لیگ قهرمانان و با 28گل بهترین گلزن این تیم در رقابت‌های اروپایی شد.

  اتلتیکو در این فصل 4گل از 11گل خود را در دقایق تلف‌شده به‌ثمر رسانده و تنها 2گل در نیمه‌های اول وارد دروازه حریفان کرده است.

 در مجموع 233رویارویی قبلی، 117برد سهم بارسلونا و تنها 77پیروزی از آن اتلتی بوده و 39دیدار هم به تساوی کشیده؛ 429گل برای بارسا و 327گل هم برای تیم مادریدی ثبت شده است. در کلاسیکوهای لالیگا هم 60بار اتلتیکو و 90بار بارسلونا برده‌اند و 31تساوی به‌دست آمده.

  اتلتیکو از فصل قبل از حمایت داوران برخوردار بوده؛ حتی در برابر میلان هم جونیت چاکر به دادشان رسید. داور بازی ساعت22:30 امشب مارتینس مونورا است و داور ویدئویی ارناندس؛ ارناندس جنجالی که گفته می‌شود هوادار بارسلوناست!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید