• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 141967
+
-

روی خط خبر / اما و اگرهای بازگشت آمریکا به برجام


وحیدجلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: برگشت آمریکا به برجام نیاز به راستی‌آزمایی دارد و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نخستین گام برای بازگشت ایران به تعهدات در قبال برجام خواهد بود. او در دیدار با لیندال جین ساکس، سفیر استرالیا در تهران با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در توافق برجام، همراهی کشورهای اروپایی و استرالیا را با سیاست تحریمی آمریکا علیه کشورمان ‌به ضرر اقتصاد این کشورها دانست و بر استقلال این کشورها در برابر سیاست‌های نادرست، غیرمنطقی و یکجانبه آمریکا تأکید کرد. به گزارش خانه ملت، وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای و کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به 2کشور عراق و سوریه، افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران، برقراری ثبات و آرامش در منطقه است و از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال می‌کند. جلال‌زاده ادامه داد: هیچ کشوری نمی‌تواند نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه را کتمان کند.

    افشاگری یا خودزنی در میدان مناظره
آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های دیروز نمازجمعه مشهد، گفت: برخی اوقات مشاهده می‌کنیم که برادران و خواهران انقلابی برای پاسخ‌دادن به ادعای یک برادر یا خواهر ارزشی دیگر، دست به افشاگری می‌زنند و به‌گونه‌ای وارد میدان مناظره می‌شوند که نتیجه آن با رسواشدن طرف مقابل همراه است. این دوستان باید بدانند که اقدام آنها دقیقا به‌منزله خودزنی است و پاسخگویی‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید اولا منطبق بر رعایت اخلاق و منطق باشد و ثانیا جهت‌گیری به سمت دشمنان خارجی داشته باشد. به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در روز اربعین به‌منزله حکم جهاد است و بر همه افراد صاحب‌قلم، صاحبان رسانه و همه کسانی که خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند، واجب است که اکنون در این عرصه وارد عمل شوند و نهضت تبیینی را در برابر جنگ نرم دشمن به راه بیندازند.
 
    شفافیت آرای نمایندگان در نوبت بررسی
محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز با اشاره به نهایی‌شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: این طرح به‌زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود و موجب خواهد شد عملکرد مجلس و مردمی‌بودن آن ارتقا یابد. او افزود: نمایندگان پیش از آغاز رسمی فعالیت مجلس یازدهم به‌دنبال شفافیت آرا‌ بودند؛ چراکه در کوتاه‌مدت و بلندمدت موضوع شفافیت آثار مثبتی دارد. به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان، نحوه تصمیم‌گیری در دستگاه‌ها را به خوبی روشن خواهد کرد. میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: دولت و قوه قضاییه نیز می‌‌توانند با شفاف‌کردن تصمیم‌گیری‌های خود در هیأت دولت و شورای‌عالی قضایی به جز بخشی که به لحاظ امنیتی ملاحظاتی دارد، مکمل شفافیت عملکرد مجلس شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :