• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141858
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpj9m
+
-

منهای فوتبال/ پینگ‌پنگ زنان در هشتمین مسابقه جهانی


تیم پینگ‌پنگ زنان ایران در بخش تیمی در بین 10تیم اول آسیا قرار گرفت و برای هشتمین بار به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد، اما نتوانست به جمع 8تیم اول آسیا برسد. در مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار می‌شود، در بخش تیمی، تیم زنان ایران با پیروزی مقابل اندونزی و مالدیو به جمع 10تیم اول صعود کرد و سهمیه جهانی را به‌دست آورد. ندا شهسواری، شیما صفایی و مهشید اشتری بازیکنانی هستند که در ترکیب تیم ایران بازی می‌کنند. آنها دیروز برای قرار گرفتن در جمع 8تیم اول آسیا بازی کردند، اما نتوانستند به پیروزی برسند. ایران که با قزاقستان بازی می‌‌کرد 3بر یک باخت. اشتری بازی اول را انجام داد و به پیروزی رسید. اما شهسواری و صفایی در 2بازی بعدی شکست خوردند. بازی آخر را هم شهسواری انجام داد که باز هم نتوانست برنده باشد. تیم ایران برای قرار گرفتن در رده نهم دیروز با ازبکستان بازی کرد.
پینگ‌پنگ زنان در بخش تیمی تجربه 7دوره مسابقات قهرمانی جهان را دارد، اما این بار صعود به این مسابقات سخت‌تر از همیشه بود. ایران سال2006 برای نخستین بار سهمیه جهانی گرفت. در دوره‌های قبل، مسابقات با حضور 72تیم در 3دسته 24تایی برگزار می‌شد. ایران از سال2006تا2016 در دسته3 بازی کرد و سال2016 به دسته2 صعود کرد ولی قرار نیست این دوره، تیم‌ها دسته‌‌بندی شوند. مسابقات2022 به میزبانی چین برگزار می‌شود و فدراسیون جهانی تعداد تیم‌ها را به 40تیم کاهش داده است و همه تیم‌ها در یک دسته بازی می‌کنند.

داورزنی علیه منتقدان 
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال مدعی شد منتقدانش دنبال سهم‌خواهی هستند نه بهتر شدن وضعیت والیبال. بعد از اینکه گفته شد بازنشسته‌ها نمی‌توانند در پست‌های مدیریتی ورزش حضور داشته باشند، بعضی از چهره‌های والیبال از داورزنی خواستند استعفا دهد. تنها دلیل آنها برای این خواسته، بازنشسته بودن رئیس فدراسیون نیست. آنها معتقدند فدراسیون عملکرد قابل‌قبولی در 2سال گذشته نداشته است. تیم‌ملی با اینکه امسال قهرمان آسیا شد، اما در لیگ ملت‌ها و المپیک نتیجه نگرفت. تیم جوانان، قهرمان دوره پیش نتوانست به جمع 8تیم صعود کند و... داورزنی دیروز در گفت‌وگو با برنامه آفساید رادیو ورزش، به منتقدان حمله کرد: «این افراد دنبال سهم‌خواهی هستند چون سرمربی تیم ملی، دبیر و رئیس فدراسیون نشده‌اند. اگر این دوستان توانایی دارند چرا از 14تیم لیگ برتری و 38تیم رده‌های دیگر، هیچ باشگاهی به آنها اعتماد نمی‌کند و تیم دستشان نمی‌دهد.» بهنام محمودی که در انتخابات ریاست فدراسیون رقیب جدی داورزنی بود، بیش از بقیه هم‌دوره‌هایش از داورزنی انتقاد کرده است. داورزنی او را خطاب قرار داد: «به خاطر اینکه در انتخابات رأی نیاوردند به فدراسیون نمره6 می‌دهند؛ درحالی‌که فدراسیون ما فدراسیون نمونه شد. دوستان 15سال دنبال کاسبی بودند و حالا به آب و آتش می‌زنند از فدراسیون سهم بگیرند.» داورزنی معتقد است که مردم بهتر از هر کسی می‌توانند درباره فدراسیون او قضاوت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید