• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141673
+
-

آقای مهدی پوشکاش!

گل‌های زیبای طارمی پورتو را وادار کرده به او لقب تازه‌ای بدهد

آقای مهدی پوشکاش!

در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا، جایی که مهدی طارمی با پیراهن پورتو به قرعه اتلتیکو، لیورپول و میلان خورده، امشب یک بازی حساس در ورزشگاه دراگان پورتو در پرتغال بین این تیم با لیورپول برگزار می‌شود. بازی اول پورتو در زمین اتلتیکو با گل مردودشده طارمی بدون گل تمام شد و لیورپول در مسابقه‌ای دراماتیک توانست 2-3 میلان را ببرد. لیورپولی‌ها در این هفته لیگ برتر و در زمین تیم تازه صعودکرده برنتفورد به نتیجه‌ای بهتر از 3-3 دست نیافتند.

    طارمی در 244بازی رسمی عمرش 119گل به ثمر رسانده که در 18هزار و 616دقیقه بازی نرخ گلزنی هر 156دقیقه یک گل را نشان می‌دهد. او در 7بار حضورش در مسابقات لیگ قهرمانان در مجموع تنها 288دقیقه بازی کرده و 2‌گل و یک‌پاس‌گل داشته. اگر گلش به اتلتیکو مردود نمی‌شد، الان این آمار خیلی بهتر بود. نرخ گلزنی‌اش در لیگ قهرمانان هر 144دقیقه یک گل و نرخ تأثیرگذاری‌اش روی گل‌ها هر 96دقیقه یک‌بار است. آیا او می‌تواند در بازی سخت امشب این نرخ را بهتر کند؟
    صفحه رسمی پورتو در واکنش به گل‌های زیبای مهدی طارمی که آخرین آنها گلش از وسط زمین به تیم ژیل ویسنته بود، در توییتی به او لقب مستر مهدی پوشکاش داد که اشاره دارد به نامزدی احتمالی این گل و گل قیچی‌اش به چلسی برای جایزه پوشکاش. جایزه پوشکاش هرساله به زیباترین گل فصل اهدا می‌شود.
    مهدی طارمی با امتیاز7.49 بالاتر از ویتینیا، اوتاویو، امبمبا و لوییس دیاز بهترین بازیکن پورتو تا هفته هفتم لیگ برتر پرتغال بوده است. او با گل به ژیل ویسنته به آمار 48‌گل در رقابت‌های مختلف باشگاهی در پرتغال دست یافته است.
    با اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتوی پرتغال که هفته درخشانی را در تیم خود سپری کرد، با 42.26درصد به‌عنوان بهترین لژیونر فوتبال آسیا در هفته گذشته انتخاب شد. در این نظرسنجی الدار شاه‌مرادف ستاره ازبکستانی تیم فوتبال رم ایتالیا با 29.96درصد در رتبه دوم برترین لژیونر هفته آسیا قرار گرفت.
    لیورپول در دیدارهای رودررو هرگز از پورتو شکست نخورده است. در 8تقابل قبلی 5برد برای تیم انگلیسی به‌دست آمده؛ ازجمله یک‌برد پرگل 5 بر صفر و 2برد 5 بر یک و 3بازی هم مساوی شده.
    در بازی‌های دیگر امشب اتلتیکو در زمین میلان به میدان می‌رود و رئال مادرید پس از مدت‌ها در سانتیاگو برنابئو بازی اروپایی می‌کند و میزبان شریف از مولداوی است. رئال این هفته برای اولین‌بار در لالیگا زیرنظر آنچلوتی به تساوی بدون گل رسید. این سومین تساوی بدون گل آنچلوتی با رئال در همه رقابت‌ها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید