• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141671
+
-

بازی بچه پولدارها

مسی و پپ در اویل‌کلاسیکو به هم رسیدند

بازی بچه پولدارها

سوگلی‌های یوفا ساعت22:30 امشب در حالی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که دو تیم بیشترین و گران‌ترین ستاره‌ها را بین همه باشگاه‌های فوتبال جهان در اختیار دارند. دیدار امشب پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی، جدال بین نفت قطر با نفت امارات است؛ دیدار دوباره مسی با گواردیولا، تکرار دیدار نیمه‌نهایی فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا که به سود سیتی تمام شد و از همه مهم‌تر رویارویی دو باشگاه محبوب یوفا و مصون از مجازات‌های مربوط به فیرپلی مالی. این شاید مهم‌ترین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان از یکی از دو گروه مرگ این رقابت‌ها باشد. مسی هم که برگشته؛ همه‌‌چیز برای یک مسابقه زیبا فراهم است. کارلوس دل‌سرو داور این مسابقه است.

   پاری‌سن‌ژرمن با برد 2 بر صفر مقابل مون‌پولیه به استقبال بازی امشب آمده، بردی که حاشیه‌هایی داشت. امباپه که در این بازی تعویض شده بود، روی نیمکت به بغل‌دستی‌اش، ادریسا گانا گی گفت که نیمار در طول بازی به او پاس نمی‌داده. این اتفاقات باعث تشدید شایعات درباره مناسب نبودن پوچتینو برای کنترل رختکن و آمدن زیدان به‌جای او شده است. امباپه تنها کسی بود که گل دوم پاریسی‌ها را با هم‌تیمی‌هایش جشن نگرفت. همزمان شایعاتی درباره تلاش سیتی برای جذب امباپه در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی شنیده می‌شود. ناصر الخلیفی در تابستان به پیشنهاد 200میلیون یورویی رئال‌مادرید برای جذب این بازیکن پاسخ منفی داد، درحالی‌که می‌دانست در پایان فصل یک یورو هم از جدایی امباپه گیرش نمی‌آید. بعید است مالک قطری پی‌اس‌جی در رقابت سیاسی بین کشورش با امارات، حاضر شود ستاره جنجالی‌اش را به رقیب اماراتی‌اش، شیخ‌منصور بدهد. از طرفی، فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید در پاسخ به سؤال هواداری که از او پرسیده بود امباپه کی به برنابئو می‌آید، گفته: «فصل آینده.» چیزی که واضح است، این است که امباپه در تابستان آینده رایگان جدا خواهد شد.
   نیمار در 16‌بازی اخیر خود در لوشامپیونه روی 16‌گل تأثیر داشته. او البته در 6مسابقه مقابل من‌سیتی تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده.
   هافبک‌های پاریس در این فصل به‌اندازه مهاجمان کهکشانی تیم گل زده‌اند؛ اره‌را، ادریسا گانا گی و دراکسلر روی هم رفته 9‌گل زده‌اند و این در حالی است که امباپه، ایکاردی، نیمار، مسی (صفر گل) و دی‌ماریا هم همین تعداد گل را در کارنامه دارند.
   مسی برای دیدار با سیتی در دسترس خواهد بود. او هم‌اکنون هیچ مصدومیتی ندارد. وراتی با تیم تمرین کرد اما هنوز به‌طور صددرصد آماده مسابقه نیست. مسی سابقه 6بار گلزنی به من‌سیتی در 6دیدار را دارد؛ ازجمله یک هت‌تریک در نوکمپ. این در حالی است که کریستیانو رونالدو 5گل به من‌سیتی زده است. پله هم که روزهای اخیر را در بیمارستان سپری کرده، برای مسی پیغام گذاشت و به او تبریک گفت که رکورد بیشترین گل‌های زده ملی در آمریکای جنوبی را از چنگش درآورده. پله برایش در کنار امباپه و نیمار آرزوی موفقیت و عذرخواهی کرد که دیر پیغام داده است.
   پاریسی‌ها در تمرینات آخر با 4مهاجم بازی کردند؛ دی‌ماریا، امباپه، نیمار و مسی، گاناگی و پاردس هم پشت آنها بودند؛ در سیستم 1-3-2-4 که احتمالا اگر تیم با همین ترکیب به میدان برود، مسی پشت مهاجم و در پست شماره10 بازی خواهد کرد. در غیر این‌صورت، دی‌ماریا از ترکیب خارج می‌شود و اره‌را به جمع هافبک‌ها اضافه می‌شود تا مسی به پست وینگر راست برود.
   پس از شایعاتی که درباره حمایت مسی از فیکس بودن ناواس درون دروازه منتشر شد، دیروز خبر رسید که دوناروما در بازی با منچسترسیتی درون دروازه پی‌اس‌جی می‌ایستد. دروازه‌بان سابق میلان از شرایطی که در پاریس دارد ناراضی است و شایعه‌ها حکایت از این دارد که به فکر بازگشت به سری‌آ و پیوستن به یوونتوس است.
   با وجود این‌همه ستاره بین 2تیم نمی‌توان انتظار یک بازی پرگل داشت. در 5رویارویی قبلی، در مجموع 10‌گل ردوبدل شده و سهم من‌سیتی از این رویارویی‌ها 3‌برد و 2‌تساوی بوده است.
   ریاض محرز در بازی با چلسی به رکورد 150‌بازی برای منچسترسیتی رسید. رحیم استرلینگ هم به رکورد 300‌بازی برای این تیم خواهد رسید.
   ادرسون از شروع سال2021 موفق به ثبت 20کلین‌شیت شده که از این حیث بیشترین آمار کلین‌شیت را بین 5لیگ معتبر اروپایی از شروع این سال تا به حال دارد. ادرسون در منچسترسیتی؛ 199بازی، 100کلین‌شیت.
   با دریافت یک گل در 6مسابقه ابتدایی، سیتیزن‌ها بهترین عملکرد دفاعی خود را در شروع یک فصل از لیگ برتر ثبت کرده‌اند. آمار لاپورت و روبن دیاز 4بازی، صفر گل خورده، 4‌کلین‌شیت، بدون دریبل خورده، یک‌‌گل، یک ‌پاس‌گل، 3‌دفع توپ، 14‌قطع توپ، 7‌تکل، 16‌دوئل زمینی موفق، 17‌دوئل هوایی موفق و 7پاس کلیدی بوده است.
   پپ گواردیولا با برد یک بر صفر در زمین چلسی به آمار 221پیروزی با منچسترسیتی در همه رقابت‌ها رسید. از زمانی که پپ گواردیولا هدایت منچسترسیتی را به‌عهده گرفته، چلسی 4بار سرمربی عوض کرده (کونته، ساری، لمپارد و توخل) و او حالا توانسته همه آنها را ببرد و از 3‌باخت قبلی مقابل توخل انتقام بگیرد.
   آمار گابریل ژسوس در این فصل 6‌بازی، 2‌گل و 3‌پاس گل بوده است. او حالا در 7‌مسابقه آخری که به‌عنوان بازیکن ثابت برای منچسترسیتی به میدان رفته، روی 7‌گل تأثیر مستقیم داشته است؛ ۳گل و ۴پاس‌گل. گل ژسوس به چلسی، پنجاه‌ودومین گل لیگ برتری مهاجم برزیلی بود. او در 44‌مسابقه لیگ برتری برای سیتی موفق به گلزنی شده و آبی‌آسمانی‌ها در 42‌بازی با او برنده شده‌اند به‌علاوه 2‌تساوی. منچسترسیتی در لیگ برتر وقتی ژسوس گل می‌زند، نمی‌بازد.
   ترکیب احتمالی پاریس: دوناروما (ناواس)، حکیمی، مارکینیوش، کیمپمبه، نونو مندس، اره‌را (دی‌ماریا)، گانا گی، پاردس، نیمار، امباپه و مسی.
   ترکیب احتمالی من‌سیتی: ادرسون، روبن دیاز، لاپورت، کایل واکر، کانسلو، برناردو سیلوا، فرناندینیو، دی‌بروین، محرز، گریلیش و تورس (ژسوس).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید