• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141631
+
-

افزایش 3برابری قیمت هویج و هندوانه طی یک‌سال

مقایسه قیمت انواع محصولات پرتقاضای میادین میوه‌وتره‌بار در اول پاییز99 و اول پاییز1400، نشان‌دهنده افزایش 40درصدی قیمت انواع میوه و افزایش 49درصدی قیمت سبزیجات و صیفی‌جات در میادین است.
به‌گزارش همشهری، مقایسه قیمت میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران طی یک‌سال گذشته نشان می‌دهد؛ به‌ترتیب هویج و هندوانه با بیش از 3برابر، سبزی‌های برگی با بیش از دوبرابر و لیمو شیرین، هلو و گوجه‌فرنگی با دوبرابر افزایش، بیشترین رشد قیمت محصولات میادین را به ثبت رسانده‌اند.
 همچنین، به‌ترتیب سیب گلاب با 7درصد، بادمجان با 20درصد، گلابی با 31درصد، موز با 32درصد، انار با 35درصد و خیار با 38درصد افزایش، کمترین رشد قیمت محصولات میادین را تجربه کردند. هم‌اکنون اختلاف قیمت انواع میوه در میادین میوه‌و‌تره‌بار با میانگین قیمت انواع میوه در سطح شهر 38درصد و با میانگین قیمت سبزیجات و صیفی‌جات 30درصد است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته این تفاوت در قیمت انواع میوه 37درصد و در قیمت سبزیجات و صیفی‌جات 31درصد بود. در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه‌وتره‌بار برای مهرماه همچنین تعداد زیادی از محصولات در مقایسه با شهریور گران شده‌اند.
در بخش میوه‌ها انبه و موز پیشتاز رشد قیمت هستند که به‌ترتیب 3هزارو200 و ‌هزار تومان گران شده‌اند. در میان میوه‌های داخلی انجیر سیاه با رشد هزارو 600تومانی بیشترین افزایش قیمت را داشته و آلو، هلو انجیری و خربزه و ملون نیز بین 500 تا 600تومان گران‌ شده‌اند. سیب زرد و انگور سفید تنها میوه‌هایی هستند که کاهش قیمت داشته‌اند. در گروه سبزی و صیفی نیز بسیاری از اقلام افزایش قیمت داشته‌اند که بیشترین افزایش قیمت با رقم هزارو 500تومان مربوط به سبزی پاک کرده بوده است. به جز سبزی پاک کرده و جور، ترب سیاه و سفید، بادمجان، فلفل دلمه سبز و رنگی، کاهو رسمی و لوبیا سبز نیز دیگر اقلامی هستند که در نرخنامه جدید بین ۲۰۰ تا ۹۰۰تومان گران‌تر شده‌اند. در عوض خیار گلخانه‌ای، هویج، کدو مسمایی و کرفس کاهش قیمت اندکی در حد ۳۰۰تومان داشته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید