• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141565
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Krx8G
+
-

ایجاد فضای عادلانه برای آموزش هنر به دختران و پسران

وزیر، قانون، ساترا

خبر
وزیر، قانون، ساترا

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه سوم مهرماه در حاشیه آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها پاسخ داد.
به گزارش همشهری، وزیر ارشاد با اعلام خبر معرفی مدیران جدید وزارتخانه طی هفته پیش رو به پرسش‌هایی پیرامون نحوه نظارت‌های ساترا، بیمه هنرمندان و موارد دیگر پاسخ داد. وی درباره مدیران وزارتخانه توضیح داد: «فرایند تغییر و تحولات مدیریتی در وزارتخانه تقریباً انجام شده و به‌زودی انتصابات جدید را خواهیم داشت. البته برخی از دوستان هم در بخش‌های مختلف ابقا شدند. چند تغییر هم داشتیم که طی هفته پیش‌رو به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.»
وی در جواب سؤالی مبنی بر مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از حاشیه‌های پیرامونی «ساترا» و انتقاداتی که تعدادی از هنرمندان و صنوف مختلف خانه سینما درباره نحوه مدیریت این مجموعه روی مجوز آثار تصویری داشته‌اند، عنوان کرد: «در جریان جزئیات این شرایط طی سال‌های اخیر بوده‌ام و معتقدم بدون جنجال رسانه‌ای این بحث باید حل شود و چند روز پیش هم گفته‌ام. موضوع نیز کاملاً روشن است و ما باید همه اقدامات را در چارچوب قانون انجام بدهیم.»  وی با عنوان این مطلب که طی روزهای اخیر با شورای ‌عالی فضای مجازی، مجلس شورای اسلامی و سازمان صداوسیما گفت‌وگوهایی داشتیم، اضافه کرد: « کار در حال جمع بندی است که به‌زودی در مراکز قانونی تصمیم‌گیری این ماجرا اتفاق می‌افتد. قطعاً معتقد هستیم که جایگاه نظارتی و ‌شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیری که تا به امروز ادامه داشته باید ادامه پیدا کند و اگر ابهامی در این زمینه هست و مسائل جدیدی پیش آمده که نیازمند تصمیم‌گیری جدید است باید با رعایت قوانین و رویه‌های موجود تصمیم‌گیری شود.» از دیگر صحبت‌های وزیر وضعیت معیشتی هنرمندان و حمایت از آنها بود که وزیر در‌این‌باره گفت:«در حوزه حمایت‌های کوتاه‌مدت اخیراً بسته حمایتی به تصویب آقای رئیس‌جمهور رسیده و در اختیار صندوق اعتباری هنر نیز قرار گرفته؛ بنابراین این بسته حمایتی از ‌ماه آینده در قالب تسهیلات بلاعوض یا کم‌بهره به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق خواهد گرفت. این موضوع اولویت اول ما بود و اولویت دوم هم از سرگیری ‌تدریجی همه فعالیت‌های فرهنگی هنری که امیدواریم با تکمیل چرخه واکسیناسیون، شاهد بازگشایی همه فعالیت‌ها با درنظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این زمینه باشیم.»
وزیر که به شکل نمادین در آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبا حضور داشت از آموزش موسیقی به دختران در هنرستان‌ها گفت:« در حوزه هنرآموزی اصلاً معتقد به تفاوت‌های جنسیتی نیستیم. حتی خانم‌ها در بسیاری از حوزه‌های مختلف هنر جلوتر از آقایان هستند. ما به‌عنوان مجموعه دولت باید حضور خانم‌ها در این عرصه‌ها را تسهیل کنیم. برنامه این است که حلقه هنرستان‌ها در سراسر کشور تکمیل شود. به هرحال مطلع هستید که آموزش رشته‌های تخصصی هنر در انحصار وزارت ارشاد است. بنابراین ما در همه استان‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه خواهیم داشت که اگر اینها راه‌اندازی شود همه دختران و پسران در یک فضای عادلانه به فعالیت آموزشی‌شان ادامه می‌دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید