• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141477
+
-

گرینویچ/ مرد 5 واکسنه


مقامات برزیل درحالی‌که رئیس‌جمهورشان حتی با وساطت سایر روسای جمهور جهان حاضر به واکسن‌زدن نشده در حال تحقیق روی مردی هستند که طی 10هفته، 5دوز واکسن‌های گوناگون تزریق کرده است. به گزارش آدیتی‌سنترال، این مرد که نامش هنوز فاش نشده هر بار یک واکسن متفاوت زده و درحالی‌که دنبال واکسن دیگری بود لو رفت. پرسش مقامات بهداشتی برزیل این است که در فضایی که واکسن هنوز به بسیاری از نقاط برزیل نرسیده این مرد چگونه توانسته همه مراحل قانونی را دور بزند.

مردان این دهکده  فقط مردانه حرف می‌زنند

اگرچه در تمام دنیا زنان و مردان کمتر حرف‌های هم را متوجه می‌شوند به قول جان گری نویسنده کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» گویا هر کدام از سیاره‌ دیگری پا به زمین گذاشته‌اند اما دهکده‌ای در دنیا وجود دارد که واقعا زنان و مردانش با 2زبان مختص به‌خود حرف می‌زنند؛ زبانی با لهجه و حتی واژه‌های متفاوت. به گزارش دیلی‌میل، در دهکده اوبانگ Ubang واقع در نیجریه اگرچه زنان و مردان در کنار هم بزرگ می‌شوند اما برای نمونه وقتی واژه‌ای شبیه kitchi کیتچی را مردان به درخت اطلاق می‌کنند زنان به آن چیزی شبیه okweng اوکونگ می‌گویند. پژوهشگران   و زبان‌شناسان جهان در حال   مطالعه علل این  دو زبانه‌بودن اهالی دهکده هستند. اما تا به حال فقط با این جواب روبه‌رو شده‌اند که مردان نمی‌خواسته‌اند شبیه زن‌ها حرف بزنند.

آغاز مسابقات بالش در ژاپن

مسابقات پرتاب بالش در ژاپن آغاز شده و برخلاف تصور عموم این مسابقه بسیار هم جدی است (مثل تمام زوایای زندگی ژاپنی‌ها). رقبا درست مانند تیم‌های والیبال در زمینی خط‌کشی‌شده در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و بازیکن‌ها معمولا از کودکی برای این ورزش تمرین می‌کنند. این مسابقات در توکیو برگزار می‌شود و بهترین بازیکن رقابت‌ها عنوان بهترین مبارز بالشی bes‌t pillow fighter را از آن خود می‌کند. بازیکن‌ها باید با لباس رسمی یعنی کیمونو در مسابقه حاضر شوند و هریک با یک بالش دیگری را از میدان به در کند. بازیکن‌ها درحالی‌که در حالت خواب و دراز‌کش هستند با سوت داور برخاسته و شروع به پرتاب بالش می‌کنند. بازیکنان دفاع هر تیم با پتو، جلوی بالش‌های تیم مقابل را می‌گیرد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید