• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141469
+
-

شهردار تهران در دیدار و بازدید از مرکز عروجیان بهشت‌زهرا

بهشت‌زهرا در بحران کرونا ایثارگرانه خدمت کرد

گزارش 2
بهشت‌زهرا در بحران کرونا ایثارگرانه خدمت کرد


از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا‌کنون که آمار‌های موج پنجم کاهش شدت این بیماری را نشان می‌دهد، سازمان بهشت‌زهرا خدمات خود را به‌صورت مستمر و منظم ارائه کرده است. این سازمان با وجود افزایش دائمی تعداد درگذشتگان تهرانی و خطر ابتلای نیرو‌های خود به کووید-19 کار تدفین متوفیان را با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌دهد.
به گزارش همشهری، شهردار تهران در بازدید از مرکز عروجیان بهشت‌زهرا گفت: بهشت‌زهرا در بحران کرونا ایثارگرانه و جهادگونه به مردم خدمت کرد.
علیرضا زاکانی در جمع کارکنان سازمان بهشت‌زهرا گفت: امروز به جرأت می‌توان گفت سازمان بهشت‌زهرا با بیش از ۵۱سال تجربه‌اندوزی و خدمات‌رسانی به الگویی برای سایر آرامستان‌ها تبدیل شده است و کرونا باعث شد تا این حقیقت که بهشت‌زهرا الگو و مرجع سایر آرامستان‌های کشور است، نمایان‌تر شود.
او تصریح کرد: از تک‌تک عزیزانی که در سازمان بهشت‌زهرا با جوهره جهادی از ابتدای بحران کرونا به مردم خالصانه خدمت کردند، چه جهادگرانی که فتح‌باب کردند و چه عزیزان همکار در سازمان بهشت‌زهرا که ایثارگرانه به همنوعان خود خدمات‌رسانی کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
شهردار ادامه داد: ابتدای کرونا را به یاد بیاوریم. در آن روزها ترس و خوف از این بیماری و سرایت آن همه‌گیر بود و از آن زمان ایستادن و خدمات‌رسانی به مردم ارزشی والا و بی‌پایان به شمار می‌رود.
زاکانی گفت: بر همگان ثابت شده است که کار هرقدر سخت‌تر و دشوارتر باشد و نیاز به تلاش گسترده‌تر داشته باشد و ما هرقدر عمق اخلاصمان و عمق اعتقادمان به سر منشا هستی بیشتر باشد‍‍، برکت و خیر بیشتری دارد. این افتخار و ارزش از همان ابتدا نصیب کارکنان بهشت‌زهرا شد که با تغسیل اموات کرونایی و تکریم خانواده‌های داغدار در بهشت‌زهرا توانستند با رعایت همه موارد شرعی و بهداشتی تبدیل به الگوی خدمات‌رسانی شوند.
شهردار تهران در ادامه از روند ساخت بنای جدید مرکز ایزوله بهشت‌زهرا بازدید کرد. این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز ایزوله تطهیر متوفی در جهان اسلام در زمینی به مساحت ٧٦٠٠مترمربع و حدود ٨٠٠٠مترمربع بنا در 2طبقه ساخته می‌شود. بنای جدید به‌عنوان مکمل سالن عروجیان فعلی یا در شرایط بحرانی یا خدمات‌رسانی به آرامستان‌های آینده شهر تهران طراحی شده و در حال ساخت است.

تداوم ارتباط شهرداری تهران با نظام‌پزشکی
شهردار تهران با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری مبنی بر شهروندمحوری و مردم‌مداری در دوره جدید مدیریت شهری گفت: تداوم ارتباط با نظام‌پزشکی تهران بزرگ و انجام برنامه‌های مشترک به ارتقای سلامت شهروندان تهرانی کمک خواهد کرد.
علیرضا زاکانی در دیدار با محمد رئیس‌زاده، عضو هیأت‌مدیره نظام‌پزشکی تهران بر تعامل جدی برای استفاده از ظرفیت‌های جامعه پزشکی با هدف ارتقای سلامت مردم و همچنین بر ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به جامعه پزشکی تأکید کرد.
او ضمن قدردانی از فداکاری‌های جامعه پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا بر ضرورت حفظ شأن و منزلت جامعه پزشکی و رفع نیازهای حوزه سلامت تأکید کرد.
در این دیدار رئیس‌زاده نیز ضمن درخواست برگزاری جلسات مشترک بین حوزه سلامت شهرداری و نظام پزشکی تهران بزرگ، بر استفاده بیشتر از امکانات و فضاهای بهداشتی- درمانی شهرداری توسط اعضای نظام‌پزشکی تأکید کرد.



شهدا همچنان در میان ما حضور دارند
شهردار تهران گفت: آینده درخشانی پیش‌روی نظام اسلامی قرار دارد و امیدواریم همه رهروان با توفیق شهادت این دنیا را ترک کنند که توفیقی بالاتر از آن وجود ندارد.
علیرضا زاکانی، در یازدهمین دوره آیین نواختن زنگ دانش‌آموز شهید با عنوان «دانش‌آموزان دیروز، آموزگاران امروز» که روز پنجشنبه در قطعه شهدای گمنام بهشت‌زهرا گفت: شهدا از بین ما نرفته‌اند و همچنان در میان ما حضور دارند و به تعبیر شهید آوینی آنها زنده‌اند و ما هستیم که در گرداب دنیا آنگونه غرق شده‌ایم که رفتن را با چشم خود می‌بینیم.
او ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مقدس است؛ چون قریب به بیش از ۱۳۰۰سال بعد از حادثه عاشورا، امام‌خمینی(ره) جریان ناب شیعی را که توسط امام‌حسن(ع) از حکومت جور بنی‌امیه جدا شده بود، تبدیل به یک حکومت در عصر حاضر کرده و این نظام مبنا و تکیه‌گاه خود را مکتب اسلام قرار داده است.»
شهردار تهران اضافه کرد: «نظام جمهوری اسلامی از رهبری بهره جست و بر مدار ولایت شکل گرفت که در استمرار خط امامت این توفیق نصیب ملت ایران شد. ما در مسیر شدن و هستن تا امروز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم. شهدا مقدس و تقدس بخش‌ هستند، آنها سبب شدند تا این میراث گرانبها با تقدسی بیشتر به ادامه راه خود بپردازد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید