• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141464
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6wqy
+
-

پاستور به دنبال محرومیت‌زدایی

رئیس‌جمهور به همراه جمعی از وزرا در چهارمین سفر استانی‌شان به ایلام رفتند و پای حرف مردم نشستند

دولت
پاستور به دنبال محرومیت‌زدایی


سفرهای استانی دولت سیزدهم با فاصله دو هفته‌ای از سر گرفته شد. سیدابراهیم رئیسی برنامه هر هفته یک سفر استانی را در دستور کار دارد، ولی یک هفته قبل‌تر اجلاس شانگهای در تاجیکستان سفر چهارم را به تعویق انداخت. احتمالا رویدادها و برنامه‌های ویژه جایگزین تنها شرایط توقف کوتاه این سفرها در آینده باشد. او در آغاز ورود به ایلام تنها بود و جمعی از وزرا به تدریج به او ملحق شدند. رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه ایلام از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان استقبال شد. وزرای کابینه این بار یک روز جلوتر سفر خود را آغاز کردند و تا صبح جمعه این سفرها با پروازهای جداگانه‌ای ادامه داشت. این بار جمع بیشتری از اعضای هیأت دولت در مقایسه با 3سفر استانی قبلی به ترکیب کاری سفر استانی ایلام اضافه شدند. وزرای اقتصاد، صمت، نفت، کشور، نیرو، بهداشت، کشاورزی، میراث فرهنگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این استان مرزی غرب کشور حضور پیدا کردند. 
رئیس‌جمهور در محل استانداری ایلام دیدار چهره به چهره با گروه‌هایی از مردم هم داشت. او به‌صورت حضوری مشکلات آنان را شنید و از استاندار خواهان پیگیری و رفع آنها شد. کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش‌بنیان، برطرف‌کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان ازجمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد.   
 رئیس‌جمهور پس از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، ایلام را به‌عنوان چهارمین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرد. او این سفر استانی خود را نیز با سرکشی به یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره کلید زد. بازدید از روند تکمیلی یک سد مخزنی، مقدمه بازدیدهای سرزده رئیس‌جمهور از برخی مناطق دیگر استان بود. رئیسی در جریان سفرهای استانی قبلی خود در ابتدا موضوعاتی همچون بازدید از بیمارستان کرونایی‌ها، ساماندهی مسکن کپرنشینان یا پیگیری مطالبات کارگران معدن زغال‌سنگ را در دستور کار قرار داده بود. دیدار با نخبگان و شرکت در جلسه شورای اداری در برنامه رسمی دیدارهای کاری رئیسی در سفر ایلام نیز قرار داشتند.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور همزمان با چهل و یکمین سالگرد جنگ تحمیلی در یادمان شهدای قلاویزان در نقطه صفر مرزی شهرستان مهران حضور پیدا کرد. او در جمع زائران این یادمان رمز پیشرفت و پیروزی کشور را حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران با روحیه بسیجی، اخلاص و جهادی دانست و گفت: هر مدیر و مسئولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منّت به مردم عمل کند یقین بدانید که به همه اهداف متعالی نظام خواهیم رسید. رئیسی با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی گفت: این ایام به‌خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) بسیار تأسف برانگیز است و سال‌های زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند و شخصا نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی ‌شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.

 مکث
همه قول‌های رئیسی به ایلامی‌ها 


رئیس‌جمهور در چهارمین سفر استانی خود به ایلام با تأکید بر اینکه این سفر بعد از سفر کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام می‌شود، 8وعده برای حل مشکلات مردم این استان داد که به شرح زیر است :
 توسعه حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن از طریق استفاده از نیروی جوان منطقه.
 تلاش برای رفع محرومیت‌ها و ایجاد شتاب در توسعه استان پس از بازدید استانی.
 گسترش تبادلات مرزی استان و افزایش صادرات با فعال کردن بازارچه‌های مرزی.
 اتمام طرح سد کنجانچم طی ۶ الی 7‌ماه آینده.
 کمک به رفع مشکل مسکن استان.
 حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان.
 برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی.
 ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید