• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141463
+
-

ورود قضایی به ماجرای فوت شاهین ناصری


محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در پی فوت شاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ، عبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها را مأمور بررسی دقیق‌تر علت فوت این زندانی کرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مرتضوی در بازدیدی 10ساعته ضمن حضور در محل نگهداری این زندانی با هم‌بندی‌های وی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.  به‌گفته مرتضوی «با توجه به اینکه علت دقیق فوت این زندانی در پزشکی قانونی در دست بررسی است، منتظریم تا گزارش نهایی این موضوع متعاقباً اعلام شود.» اداره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، شاهین ناصری در حال سپری‌کردن دوران محکومیت خود بوده است که به بهداری زندان مراجعه می‌کند و پس از 45دقیقه با وجود عملیات احیا فوت می‌کند.  شهریورماه سال گذشته دادگستری استان فارس در پاسخ به طرح ادعاهایی درباره اینکه ناصری شاهد شکنجه یک متهم بوده است، گفته بود: «شاهین ناصری در دوران تحقیقات ملاقاتی با نوید افکاری نداشته است.» نوید افکاری به اتهام قتل در جریان اعتراضات1397به قصاص محکوم و اعدام شد. در آن اطلاعیه آمده بود: «با توجه به متفاوت‌بودن شعبه جعل با شعبه قتل و همچنین محل تحت نظری متهمان نوید افکاری و شاهین ناصری، نامبردگان هیچ ارتباطی با هم نداشته و امکان رویت یکدیگر را در تحت‌نظرگاه آگاهی نداشته‌اند.»  در اطلاعیه اداره کل زندان‌های استان تهران آمده است که ناصری به‌دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل کلاهبرداری، سرقت، جعل و استفاده از سند مجعول در حال سپری‌کردن دوران محکومیت خود بوده است.

 مکث
انتصاب رئیس زندان به انتخاب زندانیان


یک مددکار زندان کمتر از ۲۴ ساعت پس از بازدید غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه از زندان دماوند با سفارش و انتخاب زندانیان رئیس زندان شد.
 در ویدیوهای منتشر شده از بازدید محسنی‌اژه‌ای از زندان دماوند برخی زندانیان از فردی به نام قاسمی به‌عنوان مددکار زندان تقدیر می‌کنند و می‌گویند این مددکار همه زندانیان را به اسم و چهره می‌شناسد. او روز بعد از  این بازدید به عنوان رئیس جدید زندان انتخاب می‌شود. این بازدید  19شهریورماه انجام شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید