• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141447
+
-

برداشت سوم برای فرهادی در کداک تیاتر

اسکار در نخستین زمستان بدون کرونا

اولین و جدی‌ترین پیش‌بینی نامزدهای اسکار2022 را بخوانید

اسکار در نخستین زمستان بدون کرونا

آرش نهاوندی -روزنامه‌نگار

اسکات فینبرگ، منتقد مشهور هالیوود ریپورتر در جدید‌ترین پیش‌بینی خود از بخت‌های اصلی کسب جایزه اسکار2022 در رشته‌های مختلف، رونمایی کرده است. این منتقد، فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی را در 5رشته به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه معرفی کرده است. فینبرگ، همچنین «قهرمان» را در رشته‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه بخت اول دریافت جایزه اسکار دانسته است. او پیش‌بینی خود را مطابق با تمایل و استراتژی‌های احتمالی اعضای «آکادمی اسکار» در انتخاب نامزدهای برنده جایزه اسکار انجام داده و نظر و سلیقه خود را در این پیش‌بینی دخالت نداده است.

بهترین فیلم
فینبرگ در رشته بهترین فیلم، «قهرمان» اصغر فرهادی را سومین فیلم دارای بخت اصلی دریافت جایزه اسکار، در کنار فیلم‌های «شاه ریچارد»، «بلفاست» و «قدرت سگ» عنوان کرده است. او بعد از این 4فیلم، آثار سینمایی «تل ماسه»، «سی‌مون، سی‌مون»، «کدا»، «اسپنسر»، «دختر گمشده» و «سیرانو» را نیز از دیگر شانس‌های دریافت جایزه اسکار دانسته است.

بهترین کارگردانی
فینبرگ، اصغر فرهادی را دارای بیشترین بخت برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی در سال2022 عنوان کرده است. به باور منتقد هالیوود ریپورتر، پس از اصغر فرهادی، کنت برانا برای ساخت فیلم «بلفاست»، جین کمپیون به‌خاطر کارگردانی«قدرت سگ»، دنیس ویلنوو برای ساخت«تل ماسه» و رینالدو مارکوس گرین به‌خاطر کارگردانی «شاه ریچارد» از بیشترین بخت برای دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین کارگردانی برخوردارند.

بهترین بازیگری
این منتقد هالیوود ریپورتر که پیش‌بینی‌های خود درباره شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار در رشته‌های مختلف را در چند رده ازجمله بخت‌های اول دریافت جایزه، فیلم‌هایی که احتمال دریافت جایزه را دارند و لانگ شات تقسیم کرده، نام امیر جدیدی، بازیگر فیلم «قهرمان» را در رشته بهترین بازیگران مرد، در رده لانگ‌شات و در کنار بازیگرانی نظیر فیلیپو اسکوتی، آنتونی راموس، تیم روت و وینستون دوک قرار داده است. براساس پیش‌بینی فینبرگ، ویل اسمیت به‌خاطر ایفای نقش در فیلم «شاه ریچارد»، بندیکت کامبربچ به‌خاطر بازی در «قدرت سگ»، «سیمون رکس» برای ایفای نقش در فیلم «راکت قرمز»، خواکین فونیکس برای بازی در «سی‌مون، سی‌مون» و بیتر دینکلیج برای نقش‌آفرینی در «سیرانو» در رشته بهترین بازیگر مرد، از بخت‌های اول کسب جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر مرد در سال2022 هستند.

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی
براساس این پیش‌بینی، اصغر فرهادی همچنین به‌دلیل نگارش فیلمنامه «قهرمان»، بخت‌ اول دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلمنامه غیراقتباسی تلقی شده است. کنت برانا به‌خاطر نگارش فیلمنامه بلفاست، زچ بایلین، نویسنده فیلمنامه «شاه ریچارد»، مایک میلز برای «سی‌مون، سی‌مون» و ‌شان بیکر و کریس بروچ، نویسندگان فیلمنامه «راکت قرمز» از دیگر نامزدهای احتمالی دارای بخت اصلی دریافت جایزه اسکار در این بخش قلمداد می‌شوند.

بهترین فیلم بین‌المللی
در رشته بهترین فیلم بین‌المللی نیز «قهرمان» اصغر فرهادی بخت اصلی دریافت جایزه اسکار2022 عنوان شده است. «کوپه شماره شش» ساخته فنلاند، «تیتان» ساخت فرانسه، «بدترین انسان دنیا» از نروژ، «دست خدا» ساخت ایتالیا هم از دیگر فیلم‌هایی هستند که پس از فیلم قهرمان از بخت دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین‌المللی برخوردارند.

بخت‌های اول جایزه در سایر رشته‌ها
فینبرگ در ادامه، کریستن استیوارت را به‌خاطر بازی در فیلم «اسپنسر»، اولیویا کالمن را برای نقش‌آفرینی در «دختر گمشده»، جنیفر هادسون را به خاطر بازی در «احترام»، جسیکا چاستین را برای نقش‌آفرینی در «چشمان تامی فی» و املیا جونز را برای بازی در فیلم «کدا» از بخت‌های اول دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر زن در سال2022
دانسته است.
براساس پیش‌بینی این منتقد، در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی، جین کمپیون به‌خاطر نگارش فیلمنامه «قدرت سگ»، مگی جلینهال برای فیلمنامه «دختر گمشده»، «سیان هدر» نویسنده «کدا»، اریک روت، جان اسپایتز و دنیس ویلنوو به‌خاطر نگارش فیلمنامه«تل ماسه» و جوهو کاسمانن برای فیلم «کوپه شماره شش» از بخت‌های اصلی دریافت جایزه اسکار سال2022 خواهند بود.
در رشته بهترین فیلم مستند نیز به‌احتمال زیاد فیلم‌های «تابستان روح»، «نجات»، «زیر زمین مخملی»، «فرار»، «دونده جاده: فیلمی درباره آنتونی» و «بووردن» از بخت‌های اصلی دریافت جایزه اسکار خواهند بود.

«قهرمان» 3 اسکار می‌برد
رئیس کمپانی ممنتو فیلمز از بخت بالای فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در اسکار2022 می‌گوید. الکساندر ماله-گی که به‌تازگی با ورایتی درباره فیلم‌های ساخت این کمپانی و فیلم‌هایی که ممنتو فیلمز پخش آنها را بر‌عهده دارد، گفت‌وگو کرده در سخنانی گفت که انتظار می‌رود فیلم قهرمان علاوه بر موفقیت در رشته بهترین فیلم بین‌المللی، از بخت بالایی برای دریافت جایزه اسکار در رشته‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز برخوردار باشد. ماله-گی پیش‌تر نیز در ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین با اصغر فرهادی همکاری کرده بود. این فیلم در سال2012 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان (بهترین فیلم بین‌المللی) شده بود. اکران فیلم «قهرمان» در سینماهای آمریکا نیز می‌تواند بخت قهرمان فرهادی را دست‌کم در کسب جایزه در یکی از رشته‌های اسکار2022 به‌شدت افزایش دهد. آمازون، فیلم «قهرمان» را از هفتم ژانویه2022 در سینماهای آمریکا اکران خواهد کرد. فیلم «قهرمان» جایزه بزرگ جشنواره کن در سال2021 را کسب کرده و در جشنواره‌های تلوراید و تورنتو نیز نمایش داده شده است و تا‌کنون نیز رسانه‌هایی نظیر ورایتی و هالیوود ریپورتر و تعداد دیگری از رسانه‌های مشهور، با اصغر فرهادی درباره فیلم «قهرمان» گفت‌وگو کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید