• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14140
+
-

آغاز جشن‌های خانه تئاتر

تئاتر
آغاز جشن‌های خانه تئاتر

پانزدهمین دوره‌ جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی و روز ملی تئاتر ایران، رسما آغاز شد. به گزارش همشهری، این جشن که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر با برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده، در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. دبیری این جشن به‌عهده سهراب سلیمی، عضو هیأت مدیره خانه تئاتر است که با همکاری و همراهی انجمن‌های خانه تئاتر نسبت به برپایی این جشن اقدام می‌کنند. نخستین روز جشن خانه تئاتر با برنامه‌هایی همچون رقص عروسک‌های غول پیکر و دوچرخه‌سواران همراه با موسیقی محلی آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این جشن که روز جمعه همزمان با زادروز ایرج راد برگزار شد، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر، ایرج راد را به‌عنوان پیشکسوت و برادر دوست داشتنی خود معرفی و اعلام کرد: «ایشان بر گردن تئاتر کشور و خانه تئاتر حق بزرگی دارند.» همچنین در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشن خانه تئاتر، سهراب سلیمی دبیر جشن در سخنان کوتاهی گفت: «ما این جشن را برگزار کرده‌ایم تا بخندیم، بگوییم و شادی بیافرینیم.» نمایش عروسکی، رقص آذربایجانی، سیاه بازی و نقالی از دیگر برنامه‌های نخستین روز جشن خانه تئاتر بود که با استقبال مردم مواجه شد.

نکته مهم اینکه قرار است هیأت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر، جشنی را در روز 14اردیبهشت، ساعت 17در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار کند. در این مراسم از ژاله علو، جمشید جهانزاده، ناصر آقایی، هرمز هدایت و پرویز پورحسینی به‌عنوان پنج هنرمند و پیشکسوت تئاتر کشور تقدیر خواهد شد. پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر که از روز گذشته در خانه هنرمندان آغاز شده تا 14اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید