• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141270
+
-

اسناد منتشر‌نشده دفاع‌مقدس در نمایشگاه لباس‌سربازی

مستندی از دفاع مقدس به روایت مقام معظم رهبری برای نخستین بار در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد

اسناد منتشر‌نشده دفاع‌مقدس در نمایشگاه لباس‌سربازی

 نمایشگاه «در لباس سربازی» که به روایت رهبر انقلاب از جنگ تحمیلی می‌پردازد  دیروز به میزبانی شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور،  علیرضا  زاکانی شهردار تهران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری  ازجمله سرلشکر محمدباقری ، سردار حسین سلامی و سردار حسین اشتری  در این  افتتاحیه حضور داشتند. طی این مراسم از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل و قدرانی شد .
 این نمایشگاه به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برپا شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این نمایشگاه دائمی بخش‌های منتشرنشده‌ای از اسناد اقدامات و مکاتبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس، برای اولین بار در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و بخش‌هایی از مأموریت‌ها و پشت‌صحنه فرماندهی نظامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های جنگ تحمیلی را بازگو می‌کند.  در بخشی از این نمایشگاه لباس رزم و اسلحه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.  در این مراسم کتاب «جهاد مقدس» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی با موضوع «دفاع مقدس در بیانات رهبر انقلاب»، با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.
رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و از گمراهی نجات‌شان بدهد. وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان این عرصه جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان است تا هیچ‌کس در عالم دچار جهل نشود و در جهل نماند و اگر کسانی به‌هردلیلی به‌دلیل فتنه فتنه‌گران و شیطنت شیاطین می‌خواهند دچار انحراف و گمراهی شوند، با نشان دادن راه نورانی شهیدان از ضلالت نجات
 یابند. رئیس‌جمهور ادامه داد: عاشورا باید معرفی و معلوم شود عاشورا امتداد دارد و امتداد آن نیز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در این میدان ظاهر شدند. بسیاری در دنیا جنگ می‌کنند و در تاریخ هم جنگ‌های زیادی رخ داده است اما کدام‌یک از آنها دفاع‌مقدس است؟ نظامات حکومتی بسیاری در دنیا وجود دارد اما کدام از آنها نظام مقدس است؟ و سؤال این است که چه‌چیزی باعث تقدس نظام، دفاع و  بسیج ماست؟
به گزارش تسنیم، رئیسی ادامه داد: هیچ امر، شخص، زمان و زمینی قدسی نمی‌شود؛ مگر در پرتو خداوند متعال؛ رمز قدسیت دفاع و نظام ما اول این است که مبتنی بر دین، کتاب و سنت است. نظام اسلامی که می‌خواهد ارتباطاتش براساس دین تنظیم شود، مقدس می‌شود. دوم اینکه در رأس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از امام عصر(عج) دارد و امر و نظر او برای ما حجت امام زمان(عج) است و قدسیت حاکمیت به این است
 که جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می‌بخشد و نیروهای مسلح ما مفتخر هستند که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا خدمت می‌کنند که امر او را اطاعت کنند، وظیفه و تکلیف خود را انجام داده‌اند و افتخار ماست که تحت نظر ولی‌فقیه جامع‌الشرایطی که جانشینی امام عصر(عج) را دارد،  هستیم.  رئیسی خاطرنشان کرد: ما با جاهلیت مدرنی مواجه هستیم که مجهز به علم فناوری سلاح است و قدرت مالی و نظامی فراوانی پشت  این جاهلیت مدرن است که نداشته‌های خود را به عالم عقده می‌کنند.
 زشت‌ترین کارها به‌عنوان جلوه‌های تمدن و مدنیت در این عالم جاهلیت مدرن معرفی می‌شود و آن قدرت عظیمی که می‌تواند چهره این جاهلیت را برملا کند و نقاب از صورت‌شان بردارد، یاد و نورانیت شهیدان و بیان فلسفه عاشورا و راه عاشوراییان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید