• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141157
+
-

رئیسی: با خانواده شهدا ارتباط مستمر ایجاد می‌کنیم


رئیس‌جمهور روز دوشنبه در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده شهدا از آنان خواست عملکرد دولت را زیرنظر قرار دهند و هرجا اقدامی با راه و آرمان شهدا تطبیق نداشت تذکر دهند. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی برای حفظ ارتباطات خود با خانواده شهدا به آنها قول داد «حتماً برای این منظور سازوکاری برای ارتباط مستمر و منظم خانواده شهدا با دولت ایجاد خواهیم کرد تا از نظرات و یاری شبکه عظیم و اثرگذار یادگاران شهدا بهره‌مند شویم.»
رئیسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی مهمانان جلسه گفت: در زمینه توسعه کشور هیچ محدودیتی برای استفاده از تجارب کشورهای مختلف نداریم، اما بی‌تردید برای انتخاب نسخه مناسب پیشرفت، دقت زیادی خواهیم داشت تا این نسخه تطبیق کامل با اقتضائات ایران اسلامی داشته باشد.  او با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در شکل‌دهی به سبک زندگی تأثیر مثبتی داشته باشد، گفت: امروز فضای ارتباطی جامعه با گذشته خیلی تفاوت کرده و دایره ارتباطات افراد بسیار گسترده‌تر شده و نمی‌توان این فضای ارتباطی را محدود کرد. لذا باید تلاش کنیم تا حد امکان این عرصه را مصون‌سازی کنیم تا جوانان و آحاد مختلف جامعه به جای آنکه صرفاً متأثر شوند، ‌بتوانند مؤثر واقع شوند.
رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر بر توان داخلی تکیه کنیم، انجام خیلی از کارها ممکن خواهد شد، یادآور شد: متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را منوط به پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند. 
در فاصله کوتاه سپری شده از دولت سیزدهم اتفاق خاصی نیفتاده که باعث افزایش واردات واکسن و یا پذیرش عضویت کشورمان در سازمان شانگهای بشود، الا اینکه کشورهای همسایه و دوست ما دیدند که دیگر توجه ما صرفاً به غرب نیست و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی ایران شده است.
 تعدادی از فرزندان شهدای انقلاب اسلامی حاضر در این نشست نیز در سخنانی ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود تصریح کردند که انقلاب اسلامی با هدف تأسیس نظام توحیدی به پیروزی رسید که راه رسیدن به این نظام از مسیر عدالت‌خواهی می‌گذرد. در سال‌های گذشته قطار انقلاب در مسیر اصلی خود نبود، اما با پیروزی دولت سیزدهم این قطار به مسیر خود بازگشته و امیدها به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی پررنگ‌تر از همیشه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید