• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 29 شهریور 1400
کد مطلب : 140994
+
-

تازه‌های نشر/ درمانگاه فلسفه


«درمانگاه فلسفه» با عنوان فرعی «درس زندگی از زبان فیلسوفان بزرگ» نوشته لورنس دویلرز با ترجمه سامان شهرکی است که به تازگی از سوی نشر خزه منتشر شده است.
تفکر و بینش فلاسفه برای اغلب خوانندگان دور ازدسترس و بیش‌از‌ حد تخصصی محسوب می‌شود، ولی در کتاب «درمانگاه فلسفه» محقق و کارشناس فلسفه‌ دکارتی، لورنس دویلرز، زبان پیچیده را از مفاهیم فلسفی دور ساخته و خردمندی‌های ارزشمند برجسته‌ترین فیلسوفان را به مفاهیم قابل‌درک برای خواننده‌ امروزی ترجمه کرده است. دویلرز به طرز ماهرانه‌ای روشن می‌کند که فلسفه تنها روی کاغذ معنا نمی‌یابد، بلکه می‌تواند به‌طور عملی به داشتن یک زندگی خوب و پربار بینجامد. «درمانگاه فلسفه» به‌خصوص برای آن دسته از شیفتگان فلسفه مناسب است که علاقه‌ای به خواندن متون تخصصی و سنگین ندارند. این کتاب، حکمت حقیقی مشهور‌ترین فلاسفه، از سقراط تا کانت و دکارت را دربرمی‌گیرد. درمانگاه فلسفه در 7بخش کلی مفاهیم فلسفی را به روشنی بیان می‌کند و با خواندن آن متوجه می‌شوید که چرا به‌کارگیری فلسفه در عمل منجر به داشتن یک زندگی کامل‌تر خواهد شد. این کتاب ۲۰۰صفحه‌ای با بهای ۶۰هزار تومان به چاپ رسیده است.

   مدام

داستان بلند «مدام» نوشته پویه صمیمی است. هیچ را خیال کردن بهترین راه دیوانگی است. «مدام» داستان این خیال است؛ حکایت گم کردن زمان و جهت‌ها، جایی که دیروز و فردا یکی‌ است و آدم‌ها و اتفاق‌ها تکرار هذیان‌گونه خاطراتند؛ هذیانی بی‌انتها، سرگیجه‌ای ناتمام. در بخشی از این داستان بلند می‌خوانیم: «تو در آخرین پیغام‌هایت از بی‌دلیل رفتنم گله کرده بودی؛ از اینکه چرا به‌خودم زحمت نوشتن چهار کلمه را نداده‌ام و من فکر می‌کنم شاید حالا وقت خوبی برای نوشتن باشد و باور کن که این، بار اول‌ نیست که برایت می‌نویسم. پیش از این هم بارها نشسته‌ام، همه‌‌چیز را برایت نوشته‌ام و بعد به‌خودم آمده‌ام و دیده‌ام جای دیگری هستم و کلماتم در ناکجای دیگری جا‌مانده‌اند. با این حال باز تلاش می‌کنم. منتی سر تو نیست. من تنها دلخوشی روزگارم همین است؛ همین کلماتی که هر بار به مقصد تو معلق بین زمین و آسمان ناکجا قطار می‌شوند. هرچند که همواره نمی‌رسند.» این داستان بلند در ۸۰صفحه با بهای ۳۰هزار تومان به چاپ رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید