• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 29 شهریور 1400
کد مطلب : 140988
+
-

خبرهای کوتاه/ 4روز بارندگی شمال و شرق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بارش ‌پراکنده باران در برخی از استان‌های کشور طی 4روز پیش رو خبر داد.
به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به اینکه تا ‌پنجشنبه، اول مهر در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، برخی از نقاط هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، انتظار می رود. وی ادامه داد: خلیج‌فارس نیز تا چهارشنبه ۳۱ شهریور مواج خواهد بود.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران، طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران امروز ۲۹ شهریور صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و طی ‌سه‌شنبه ۳۰ شهریور نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین امروز اهواز با بالاترین دمای 41 و ۴3 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

  رفع معارض احیای تالاب هامون
معضل زمین‌های معارض احیای تالاب هامون برطرف شد.
به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، وحید پورمردان، مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل زمین‌هایی که با برنامه‌های احیای تالاب هامون، تعارض داشت را خریداری و بعد از آن به بستر تالاب هامون الحاق کرد.
وی گفت: اراضی که سال‌ها با انجام پروژه حفاظت و احیای تالاب هامون تعارض داشت و موجب نارضایتی مالکان بود، با پیگیری اداره کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان خریداری و سند آن به نام سازمان حفاظت محیط‌زیست زده شد. مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: برنامه احیای تالاب هامون در قالب برنامه مدیریت جامع احیای تالاب هامون در سطوح سازمانی و استانی با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و سایر ذینفعان در دستور کار است. وی ادامه داد: برنامه احیای تالاب هامون پس از انبوهی از برنامه‌های مطالعاتی، علمی و مشورتی با دانشگاهیان و جوامع محلی با برنامه‌های عملی و طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی در بستر تالاب هامون آغاز شد.
پورمردان تصریح کرد: برنامه‌های احیای تالاب هامون با طرح‌های متنوع لایروبی، حفر کانال، نهال کاری، آموزش جوامع محلی، برنامه‌های معیشت جایگزین و... توسط محیط‌زیست استان در حال انجام است. مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های احیای تالاب هامون با تعدادی از زمین‌های کشاورزی حاشیه تالاب هامون تعارض داشت و برخی نارضایتی‌ها را برای اهالی ایجاد کرده بود که پس از پیگیری‌های مجدانه و طولانی این اداره کل و سازمان حفاظت محیط‌زیست اعتبار لازم برای خرید زمین‌های حاشیه تالاب جذب شد.
دریاچه و تالاب بین‌المللی هامون، سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه، هفتمین تالاب بین‌المللی جهان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید