• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14086
+
-

با مردم

با مردم

   جاماندگان سهام عدالت

با سلام. این روزها افرادی که در طرح سهام عدالت ثبت‌نام نکرده‌اند برایشان این سؤال پیش آمده که آیا هم‌اکنون می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند یا خیر؟ لطفا پیگیری کنید چرا برای کسانی که جامانده‌اند دیگر ثبت‌نام انجام نمی‌شود؟ امیدواریم رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این‌باره به مردم توضیحی ارائه کنند.
1118...0901

@  حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان

در راستای حمایت از کالای ایرانی و به‌خصوص تولیدکنندگان داخلی که این روزها با مشکلات و تنگناهای جدی مواجه هستند، مسئولان باید ضمن مقابله جدی با پدیده قاچاق و جلوگیری از سیل واردات اقلام مشابه ساخت داخل، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدتی را طراحی و اجرا کنند. به‌عنوان نمونه اصلاح عملکرد سیستم بانکی به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، یک ضرورت حیاتی است. همچنین وام با نرخ‌های بالا برای تولید‌کنندگان مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین برخی از رویه‌ها باید دستخوش تغییر و تحول جدی شود. در واقع برای حمایت از تولید ملی تمامی سیاست‌های تجاری، پولی، بانکی، ارزی و فرهنگی کشور باید همسو با تولید ملی باشد.
3562...0919

@  مستأجران به‌دنبال سرپناه

با سلام خدمت دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. از اینکه صدای مردم را منتشر می‌کنید سپاسگزاریم. امسال نرخ اجاره مسکن در تهران بدون هیچ منطق و استدلالی بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بالا رفته است. مستأجرانی که به‌دنبال سرپناهی هستند در این وانفسای اقتصادی بسیار نگران شده‌اند. به‌گونه‌ای که دیگر توان پرداخت اجاره‌بها با این حقوق اندک بازنشستگی امکان‌پذیر نیست. از طرفی مسئولان ذی‌ربط در وزارت مسکن و اتحادیه‌های املاک هیچ اقدامی برای حل این مشکل نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد برای حل این‌ مشکل دولت باید با دادن لایحه‌ای به مجلس، ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن را درخواست کند. باور بفرمایید این مسئله بر هزینه‌های ضروری دیگر زندگی اثر گذاشته است. لطفا این شکواییه‌ها را به سمع و نظر مسئولان و نمایندگان مجلس برسانید تا شاید گشایشی حاصل شود.
نجفی از تهران

  ایجاد شکاف طبقاتی

با سلام و احترام. در سال‌های اخیر افزایش بی‌رویه و خودسرانه خودروهای وارداتی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ قطعا افزایش تعرفه یک دلیل عمده آن است. این دلیل و هر دلیل دیگر فشار و تحمیل هزینه‌های اضافی بر قشر ضعیف جامعه است. درحالی‌که واردکنندگان سودهای کلان به جیب می‌زنند، اما قشر ضعیف برای لقمه نانی شرمنده خانواده‌هایشان هستند. در واقع عدم‌نظارت بر اینگونه واردات باعث ایجاد شکاف طبقاتی در کشور می‌شود. سؤال اینجاست وقتی مسئولان ذی‌ربط اینگونه تبعیض‌ها را می‌بینند چرا برای جلوگیری از گسترش آن اقدامی نمی‌کنند؟
6428...0912

@  نظارت بر دفاتر امور مشترکان

هفته قبل وقتی برای پیگیری بدهی تلفن همراه، به دفتر امور مشترکان در خیابان پاسداران مراجعه و درخواست پرینت مکالمات خود را کردم، برای دومین‌بار عنوان کردندکه سیستم خراب است و از دادن پرینت مکالمات خودداری کردند! انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط در همراه اول نظارتی بر دفاتر امور مشترکان داشته باشند. این در حالی است که در ماه‌های پایانی سال گذشته طی 2نوبت بهمن و اسفند‌‌ماه مبلغ 270هزار تومان با عناوینی چون استفاده از جی‌پی‌آر‌اس (GPRS) و مکالمه با خارج از کشور در فیش تلفن همراهم درج شده بود. وقتی تلفنی پیگیری کردم اعلام شد شاید جی‌پی‌آراس (GPRS) شما فعال بوده، که البته چنین نبود.‌ماه بعد مبلغ 180هزار تومان با عنوان مکالمه با خارج از کشور در فیش تلفن همراهم درج شده بود! این‌بار بعد از پیگیری اعلام کردند شما با 2کشور بوسنی و هرزگوین و آلبانی تماس خارجی داشته‌اید. برایم بسیار تعجب‌آور بود چون من هیچ تماس خارجی نداشتم. سؤال اینجاست چرا برخی دفاتر امور مشترکین همراه اول پرینت مکالمات مشترکان را برای پیگیری از قطع تلفن همراه در اختیار آنها نمی‌گذارند؟
8473...0912

@  حفظ درختان کهنسال

با اینکه قدمت باغ‌های بزرگ و درختان متنوع و زیبای منطقه جهان‌شهر کرج به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد، اما هم‌اکنون بیشتر آن باغ‌ها از بین رفته و تبدیل به مسکونی شده است؛ به‌خصوص در 3‌سال اخیر درختان زیادی به سرعت خشک شده و تعدادی زیادی از این میراث طبیعی بسیار باارزش از بین رفته‌اند. به‌عنوان یک شهروند از همه دلسوزان و علاقه‌مندان طبیعت و مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌کنم اقدامی قانونی برای حفظ باقیمانده این درختان کهنسال انجام دهند، تا این منطقه به‌عنوان میراث طبیعی کشور ثبت شود.
فتحی از کرج

  رسیدگی به فساد

با عرض سلام و ادب بی‌پایان و خدا قوت. رسیدگی دستگاه مقتدر قضایی به پرونده‌های فسادهای کلان مالی، اداری و بانکی تنها با هدف دستگیری عناصر مفسد نیست، بلکه ریشه‌کن کردن راه‌های نفوذ فساد در کشور و کوتاه کردن دست مفسدان، هدف اصلی و عمده است. البته این مسئله فوق‌العاده مهم و حساس نیازمند همکاری همه‌جانبه همه قوا و نهادهاست.
6263...0938

@  چند پیشنهاد برای مشکل آلودگی هوا

به‌نظر می‌رسد عواملی که می‌تواند به بهبود آلودگی هوا کمک کند، یکی رها‌سازی‌ تدریجی آب‌های پشت سدهاست که متأسفانه بدون کارشناسی احداث شده‌اند، دوم جمع‌آوری تمام خودروها و موتورهای دودزا، سوم عرضه سوخت با کیفیت استاندارد جهانی، چهارم گسترش حمل ونقل عمومی و قابل دسترس بودن آن با طی کردن کوتاه‌ترین مسیر و زمان و پنجم مهار ریزگردها و غبار، با ایجاد فضای سبز و استفاده از باروری ابرهاست. توضیح اینکه همه این اهداف ‌باید به‌صورت همزمان و با یک اراده محکم و متشکل انجام پذیرد و اسیر جلسات متعدد و بی‌ثمر نشود.
3359...0912

لطفاً نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید