• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140817
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DkLgx
+
-

بحران مهاجران در مرزهای آمریکا

آمریکا
بحران مهاجران در مرزهای آمریکا

بیش از 10هزار مهاجر غیرقانونی پس از عبور از یک رودخانه مرزی در جنوب آمریکا، در نزدیکی یکی از شهرهای ایالت تگزاس تجمع کرده‌اند و منتظر انجام تشریفات قانونی برای انتقال به کمپ‌های مهاجران در خاک آمریکا هستند.
این مهاجران با عبور از رودخانه مرزی ریوگراند وارد ایالت تگزاس در جنوب آمریکا شده‌اند. به گزارش رویترز، اکثر این افراد اتباع کشور هائیتی در آمریکا مرکزی هستند که پس از عبور از مکزیک، خود را به مرز با آمریکا رسانده‌اند. طی هفته گذشته، روزانه بین 100 تا 150نفر با عبور از رودخانه ریوگراند وارد آمریکا می‌شده‌اند اما طبق اعلام مقام‌های مرزی در تگزاس، شمار این افراد اکنون به روزانه تا 2هزار و 500نفر رسیده‌ است. وضعیت در مرز به همین دلیل، غیرقابل کنترل شده و مسئولان از مقام‌های ایالتی درخواست کمک کرده‌اند. قرار است نیروهای پلیس ایالتی نظامیان گارد ملی برای کنترل وضعیت به مرز اعزام شوند.
غیر از اتباع هائیتی، اتباع کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه نیز در میان مهاجران دیده می‌شوند. روزنامه نیویورک تایمز نوشته که به‌ نظر می‌رسد این موج جدیدی از هجوم مهاجران و پناهجویان به سمت مرزهای آمریکا باشد.
افرادی که موفق شده‌اند وارد خاک آمریکا شوند، چندین روز است که در شرایط بد بهداشتی و غذایی به‌سر می‌برند و برای فرار از گرمای 37درجه منطقه، زیر پل مرزی که شهر دل ریو در تگزاس را به شهر سیوداد آکونا در مکزیک متصل می‌کند، پناه گرفته‌اند. انتشار تصاویر این افراد طی روزهای اخیر در رسانه‌های آمریکا و جهان، بازتاب‌های بسیار داشته است.
گرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس، بی‌توجهی دولت مرکزی به وضعیت مهاجران در جنوب این ایالت را محکوم کرده و از دولت فدرال خواسته هرچه سریع‌تر برای مدیریت این وضعیت نیروهای بیشتری به این منطقه اعزام کند. مهاجرانی که از مرز رد شده‌اند طبق قانون باید به کمپ‌های مختص به آنها منتقل شوند تا دادگاه تکلیف‌شان را مشخص کند. مهاجران درواقع در این کمپ‌ها بازداشت خواهند بود. اما مسئولان مرزی نیروی کافی برای ثبت‌نام و رسیدگی به موج تازه‌ورود مهاجران ندارند و همین باعث ایجاد یک بحران تازه شده‌ است؛ وضعیتی که انتقادها از سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن را افزایش داده است. فرماندار تگزاس که عضو حزب جمهوریخواه است دیروز به خبرنگاران گفت: «دولت بایدن کاملا آشفته است و مدیریتش در مورد بحران اخیر در مرز، درست مثل رفتارش در فرودگاه کابل و ماجر‌ای پایان‌دادن به جنگ در افغانستان بوده است.»
بحران مهاجران غیرقانونی پس از اتمام کار دولت دونالد ترامپ، وخیم‌تر شده است چراکه بایدن از همان ابتدا اعلام کرد با سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ مخالف است. بایدن همچنین کار ساخت دیوار مرزی در مرز با مکزیک که در دولت ترامپ آغاز شده بود را متوقف کرد. همین باعث شد تا روند تلاش مهاجران برای ورود به خاک آمریکا تشدید شود.
طی ماه‌های اخیر، وضعیت در مرزهای ایالت تگزاس، در جنوب غرب آمریکا، بحرانی‌تر از دیگر نقاط بوده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در‌ ماه میلادی گذشته دست‌کم 200هزار نفر از مرز عبور کرده و وارد ایالت تگزاس شده‌اند. آمار در‌ ماه قبل از آن 195هزار نفر اعلام شده است. وضعیت کنونی در2دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. آمار دولتی نشان می‌دهد طی 9‌ماه اخیر، دست‌کم 1.5میلیون مهاجر غیرقانونی از مرزهای این منطقه وارد آمریکا شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید