• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140762
+
-

نبرد قاتلان استقلال

پرسپولیس در یک‌چهارم آسیا به الهلال خورد؛ این دو تیم که 2 استقلال را حذف کرده‌اند 24مهر مقابل هم قرار می‌گیرند

نبرد قاتلان استقلال


قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیروز (جمعه) در کوالالامپور مالزی برگزار شد. در این مراسم که به ‌شکل ویدئوکنفرانس انجام شد، 4تیم منطقه غرب آسیا و 4تیم منطقه شرق برای بازی‌های مرحله یک‌چهارم قرعه‌کشی شدند که تیم پرسپولیس در این مرحله با الهلال عربستان برخورد کرد. دیگر بازی منطقه غرب را 2 تیم النصر عربستان و الوحده امارات انجام خواهند داد که میزبان هر دو بازی کشور عربستان است. این دو بازی در تاریخ 24مهر1400 انجام می‌شود و برنده این دو مسابقه، 27مهر برای صعود به فینال بازی می‌کنند که این مسابقه هم در عربستان انجام خواهد شد. در منطقه شرق آسیا نیز 3تیم کره‌ای به همراه یک تیم از ژاپن حاضر بودند که چونبوک‌موتورز و اولسان هیوندای با یکدیگر برخورد کردند و دیگر تیم کره‌ای یعنی پوهانگ استیلرز نیز با تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس روبه‌رو خواهد شد.

  عاملان حذف 2 استقلال
الهلال در مرحله قبل تیم ایرانی استقلال را حذف کرد و حالا بلافاصله باید با نماینده دیگری از ایران روبه‌رو شود. این اتفاق در سال2018 نیز برای السد قطر رخ داده بود. در آن سال السد در مرحله یک‌چهارم نهایی استقلال را حذف کرد و در مرحله بعدی به پرسپولیس خورد که در مجموع 2 بر یک باخت و شاهد صعود پرسپولیس به فینال بود. الهلال امسال در گروهA رقابت‌ها با استقلال تاجیکستان، شباب الاهلی امارات و آلمالیق قزاقستان همگروه بود که در پایان بعد از استقلال تاجیکستان در رتبه دوم گروهش قرار گرفت و به‌سختی به مرحله بعدی رسید. در پایان بازی‌های آن گروه هر دو تیم الهلال و استقلال تاجیکستان 10امتیازی بودند که استقلال به‌خاطر برتری در بازی مستقیم سرگروه شد و الهلال در رتبه دوم قرار گرفت. در تقابل مستقیم، 2تیم هرکدام یک‌بار برنده شده بودند که برد الهلال 3 بر یک و برد استقلال تاجیکستان 4 بر یک  بود. استقلال به‌عنوان سرگروه به پرسپولیس خورد و در زمین خودش یک بر صفر باخت و حالا دومین تیم گروهA هم به پرسپولیس برخورد کرده است. در میان 4تیمی که از غرب آسیا به یک‌چهارم رسیده‌اند، 2تیم از گروهE هستند (پرسپولیس و الوحده) و از گروه‌های B (گروه تراکتور) و C (گروه استقلال) هیچ تیمی به این مرحله نرسیده است.

  4-4 مساوی؛ برد پنجم مال کیست؟
پرسپولیس و الهلال 24مهر در حالی برای صعود به نیمه‌نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند که آخرین تقابل آنها در آسیا در مرحله نیمه‌نهایی بوده است. سال2017 پرسپولیس با عبور از لخویای قطر و الاهلی عربستان به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله با الهلال روبه‌رو شد. قبل از مسابقه رفت 2 تیم، ماجرای محرومیت مهدی طارمی و اتفاقات بعد از آن پیش آمد و پرسپولیس بدون ستاره‌اش و البته بدون سیدجلال حسینی با نتیجه 4 بر صفر به الهلال باخت. بازی برگشت 2 تیم نیز با تساوی 2-2 به پایان رسید تا الهلال راهی فینال و پرسپولیس از دور مسابقات حذف شود. آخرین‌بار که پرسپولیس الهلال را برده 2سال قبل از این مسابقه یعنی در سال1394 شمسی بود که 2 تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی کردند. پرسپولیس بازی رفت را در تهران یک بر صفر برد اما بازی برگشت را در زمین حریف 3 بر صفر باخت و حذف شد. سال بعد هم 2 تیم در مرحله گروهی همگروه بودند که در هر دو بازی رفت و برگشت مساوی شدند. پرسپولیس و الهلال در مجموع 14بار با هم روبه‌رو شده‌اند که هر تیم 4بار پیروز شده و 6بازی هم مساوی شده است. اما در تعداد گل‌ها تیم عربستانی برتری مطلقی دارد و 17 بر 11  از پرسپولیس پیش است. البته تفاضل گل، هم در تاریخ بازی‌ها و هم در بازی آینده کمترین اهمیت را دارد. در بازی 24مهرماه فقط نام تیم برنده مهم است؛ حتی اگر این پیروزی را در ضربات پنالتی به‌دست بیاورد و تعداد بردهای تاریخ روی همان مساوی 4-4 باقی بماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید