جهان کلمه/ چکش ناکارآمد چینی
طرح جلد اکونومیست که کارگری با بازوبند قرمز را درحال نابود کردن دستاوردهای فناوری با چکش نشان میداد، همچنان موضوع بحث محافل اقتصادی دنیا است. طرحی از گیلم کاساسوس، به رشد فناوری و چرخش چین کمونیستی به ابزارهای جدید برای رشد اشاره میکند. این در حالی است که طی دهههای گذشته، رهبران چین تلاش کردند تا از رشد ابزارهای فناوری دیجیتال بکاهند و کلید اقتصاد را بهدست صنایع بدهند. در نهایت اما اقتصاددانان جهان به این نتیجه میرسند که چین کمونیستی، دیگر ابزار کارایی در برابر رشد غولهایی همچون علیبابا (سایت فروش آنلاین در چین) ندارد. اکونومیست، نشریه انگلیسی مینویسد: یکی از دستاوردها و کامیابیهای چین در 2 دهه گذشته، رشد صنعت فناوری آن است. علی بابا در زمینه تجارت الکترونیکی، 2 برابر آمازون آمریکایی، سود و رشد داشته است. محبوبترین اپلیکیشن آنها بیش از یک میلیارد کاربر دارد. انقلاب فناورانه چین، اقتصاد تولیدهای خانگی را به زمینههای تازه کشانده است. طرح گیلم کاساسوس، کارگر چینی را نشان میدهد که با ضربههای چکش قصد دارد برندهای فناوری دیجیتال را خرد کند. اکونومیست (The Economist) هفتهنامه خبری و بینالمللی به زبان انگلیسی که در لندن ویرایش میشود و به شرکت روزنامه اکونومیست با مسئولیت محدود (The Economist Newspaper Limited) تعلق دارد، یکی از معتبرترین نشریات اقتصادی جهان به شمار میرود. چاپ مستمر آن بهدست بنیانگذار آن جیمز ویلسون از سپتامبر ۱۸۴۳میلادی آغاز شده و تا بهحال ادامه دارد.