• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140674
+
-

35سال زندان برای حسن رعیت

به‌گفته سخنگوی قوه قضاییه حکم صادره، بدوی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان ‌عالی کشور است


حسن میرکاظمی معروف به «حسن رعیت» از نزدیکان بابک زنجانی و از متهمان اصلی اخلال در نظام ارزی کشور به 35سال حبس محکوم شد. او در مرداد‌ماه ۱۳۹۸ به اتهام فساد مالی دستگیر شد و 2سال بعد از بازداشت و از فروردین‌ماه 1400جلسات دادگاهی او برگزار شد و حالا پس از حدود 6‌ماه برگزاری جلسات دادگاهی‌اش حکم بدوی پرونده او از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد. ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه با اعلام این خبر گفت: بخشی از این پرونده پیش‌تر در دادگاه، رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. وی تصریح کرد: در این پرونده ۲۰نفر محکومیت یافتند که اتهامات آنها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده ناظر بر معاونت در جرایم فوق الذکر است.
 به گزارش میزان، سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در این پرونده، مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵سال، ۳فقره حبس 3سال و یک فقره حبس یک سال، جمعا به ۳۵سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶سال حبس، 2نفر به ۱۰سال حبس، یک نفر به ۹سال حبس، 6نفر به ۷سال حبس و بقیه نیز به 6سال و 5سال حبس محکوم شدند. خداییان افزود: این افراد با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده و وام‌های کلانی را از برخی بانک‌ها گرفته بودند. در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ها وام گرفته بودند تا کالا وارد کنند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود. وی ادامه داد: حکم صادره در مورد پرونده فوق‌الذکر بدوی است؛ لذا از ذکر اسامی محکومان خودداری می‌کنیم و این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان ‌عالی کشور است و درصورت قطعیت به اطلاع مردم شریف می‌رسانیم.
خداییان در پاسخ به سؤالی پیرامون تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در این رابطه گفت: تأکید رئیس قوه قضاییه آن است که دستگاه‌های متولی نباید اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو را بدهند؛ بنابراین در مرحله اول هر دستگاهی که مسئولیت دارد باید پیشگیری کند و اجازه ندهد جرم محقق شود و سپس انتظار داشته باشد که دستگاه قضایی ورود کند و با قلع و قمع و یا سایر اقدامات، به اعمال قانون بپردازد.

   هلاکت یک تروریست در درگیری مسلحانه

 مرکز رسانه قوه قضاییه مرگ شخصی با هویت «یاسر منگوری» زیر شکنجه و حین بازداشت را تکذیب و اعلام کرد که او در درگیری مسلحانه کشته شده است. روابط ‌عمومی دادگستری استان آذربایجا‌ن غربی در این‌باره اعلام کرده است: در پی انتشار خبری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و حین بازداشت، رئیس ‌کل دادگستری استان آذربایجان ‌غربی با تکذیب این خبر گفت: حسب گزارش‌های واصله فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه سال‌جاری در درگیری مسلحانه کشته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :