• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140565
+
-

نکته بازی/ مدیر 98درصدی



مدیرانی که مددی برای کار در استقلال انتخاب کرده، درست شبیه خودش هستند. ناصر فریادشیران یکی از همین مدیران به شمار می‌رود که در شب شکست تلخ تیم به جای عذرخواهی از هوادارها، با لحنی طلبکارانه روی آنتن تلویزیون از جذب «98درصدی» بازیکنان مدنظر مجیدی در تیم حرف زده است. هر طور حساب و کتاب می‌کنیم، متوجه نمی‌شویم چطور نفراتی مثل حردانی یا شیمبا در آن «2 درصد» باقی‌مانده جا شده‌اند. مدیران استقلال همانقدر که از ریاضی سر درمی‌آوردند، از دنیای فوتبال هم اطلاع دارند. این همان باشگاهی است که یکی از مدیران دیگرش از تقویت تیم بعد از مسابقه با الهلال خبر داده بود. تصور کنید که شما از چند‌ماه قبل، حریف‌تان در  آسیا را شناخته باشید اما تقویت تیم را به زمانی موکول کنید که سرنوشت بازی مشخص شده است!

از قراخیل تا فونشال

دومین گل علیپور در رقابت‌های این فصل لیگ پرتغال هم به ثمر رسید. ماریتیمو در این 5 هفته، 6 گل زده که علی روی نیمی از آنها تأثیر مستقیم داشته است. او با 2 گل و یک‌پاس‌گل، به یکی از مؤثرترین مهره‌های ماریتیمو در این فصل تبدیل شده است. کمتر کسی فکر می‌کرد روزی از راه برسد که این پسر از قراخیل، به فونشال در پرتغال برود و بعد از گلزنی برای ماریتیمو، شادی کریستیانو رونالدو را در کشور خودش تقلید کند و مورد تشویق سکوها قرار بگیرد. حتما فراموش نکرده‌اید که او فقط چند‌ماه بعد از نخستین گلش در دربی‌ها، چطور از شرایط سخت زندگی در خانه یکی از دوستانش پرده برداشته بود. در فوتبال؛ رویاها مرزی ندارند. با فوتبال، می‌شود بین سنگ آهن بافق به ماریتیمو یک پاره خط رسم کرد.

اول مربی شو، بعد یاد بگیر

رحمتی هم رسما اعلام کرد که این فصل قصد مربیگری ندارد و فعلا در کلاس‌های مربیگری داخلی و خارجی شرکت می‌کند. البته ظاهرا اختلاف شدید او با مالک باشگاه که زمانی با هم بسیار صمیمی بودند هم در این تصمیم بی‌تأثیر نیست. به هر حال اینکه اول مربی بشوی و بعد به‌دنبال کلاس‌های مربیگری باشی، از آن عادت‌های حیرت‌انگیز ستاره‌ها در فوتبال ایران است. مسیری که چهره‌هایی مثل علی دایی و علی کریمی هم چندین سال دنبالش کرده‌اند و درنهایت هم به مربیگری‌شان لطمه بزرگی زد. بدون تردید اگر رحمتی هم اول به سراغ کامل کردن دانش‌اش می‌رفت و بعد کار را در بالاترین سطح فوتبال ایران شروع می‌کرد، ناچار به تجربه کردن این مرخصی اجباری نبود. البته بعید نیست او با نخستین پیشنهاد، دوباره قید دوره‌ها و کلاس‌ها را بزند!

این خبر را به اشتراک بگذارید