• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140549
+
-

جهان/رئیس جواب یکی را داد

لاپورتا این هفته از سوی رئیس لالیگا -تباس- و رونالد کومان که خودی است و سرمربی بارسلوناست از دو سو مورد حمله قرار گرفت. کومان به رئیس بارسلونا گفته بود که زیاد حرف می‌زند و تباس هم او را گروگان در دستان فلورنتینو پرس خوانده و ادعا کرده بود که اگر او می‌خواست می‌توانست مسی را نگه دارد. لاپورتا جواب رئیس لالیگا را فعلا داده و گفته: «تباس برای آسیب‌زدن به بارسا، یک وسواس بیمارگونه دارد. او به‌جای تفاهم تنها به‌دنبال بحث و جدل است. از ماندن مسی صحبت می‌کند درحالی‌که تعصبات کورکورانه و قوانین سختگیرانه او باعث جدایی مسی شد. او باید به اطرافش نگاه کند تا متوجه شود که در سایر لیگ‌ها قوانین فیرپلی مالی منعطف‌تری وجود دارد و به همین دلیل تیم‌ها می‌توانند بازیکنان خود را حفظ کنند. هواداران بارسا تباس را خوب می‌شناسند و ما هم قرار نیست اجازه دهیم او منافع باشگاه را تصاحب کند. قطعا از پروژه او پیروی نخواهیم کرد، چراکه او می‌خواهد با استفاده از منافع ما به پول برسد.» ناراحتی تباس از جدایی مسی به این دلیل است که قرارداد اسپانسرینگ لالیگا به‌زودی تمام می‌شود و کمتر برندی حاضر خواهد بود در لیگی که مسی، رونالدو و راموس را از دست داده و امباپه را هم نیاورده، سرمایه‌گذاری کند.

نقش فری در بازگرداندن رونالدو
الکس فرگوسن در پروژه هایجک کریستیانو رونالدو از منچسترسیتی نقش پررنگی ایفا کرد. اسطوره منچستریونایتد خودش به این موضوع اعتراف کرده و گفته که نمی‌توانسته او را در پیراهن من‌سیتی رقیب تصور کند: «من هم مانند همه بابت بازگشت رونالدو خوشحالم. افراد زیادی در این انتقال دست داشتند. من هم نقش خودم را با دانستن اینکه کریستیانو تمایل دارد اینجا باشد ایفا کردم و این مسئله مهمی بود. همه‌‌چیز به خوبی پیش رفت. نمی‌خواهم مسئله را احساسی قلمداد کنم اما بسیار هیجان‌انگیز بود. نمی‌توانستم حضور او را در منچسترسیتی تصور کنم. به همین دلیل سعی کردم تا چند قدم برای عدم رخ دادن این اتفاق بردارم. باشگاه به خوبی ماجرا را پیگیری کرد. من هم با گلیزرها حرف زدم و همه‌‌چیز به‌خوبی رخ داد.»

حساسیت یوفا روی پیراهن آژاکس
اتحادیه فوتبال اروپا باشگاه آژاکس را از پوشیدن پیراهن سوم این تیم در فصل جاری منع کرد. دلیل این تصمیم وجود نشان «3 پرنده کوچک» روی این پیراهن است که البته حساسیت خاصی برای یوفا ندارد اما از نظر قانونی چیز اضافه‌ای است و نباید روی پیراهن باشد. یوفا با حک‌شدن نشانی به‌جز لوگوی باشگاه (یک‌بار) و نشان‌های اسپانسری روی پیراهن و آستین‌ها، مخالف است. پیراهن الهام‌گرفته از سبک باب مارلی در تابستان معرفی شد و به سرعت مورد استقبال هواداران قرار گرفت. آژاکس روز شنبه و برابر زووله برای نخستین بار از پیراهن سوم خود استفاده کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید