• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140544
+
-

خوشحالی احسان از پرتاب 60متری!

حدادی که رکوردش در روزهای اوج بالای 69متر بوده، در لیگ دوومیدانی بعد از 2سال توانست دیسک را بیش از 60متر پرتاب کند

خوشحالی احسان از پرتاب 60متری!

دیسک احسان حدادی بالاخره 60متر را رد کرد. او خوشحال است که با این پرتاب جواب منتقدانش را داده اما می‌شود امیدوار بود که او باز هم به روزهای اوج برگردد؟ آخرین بار که حدادی پرتاب بالای 60متر داشت، یک سال و 11ماه و 14روز پیش بود. 8مهر سال1398در مسابقات قهرمانی جهان دوحه بود که حدادی با پرتاب 65متر و 16سانتی‌متری در رده هفتم قرار گرفت. همان روزها هم به عملکرد حدادی نقدهایی وارد بود و انتظار از او گرفتن مدال بود نه مقام هفتم. با این حال اصلا تصور نمی‌شد دارنده مدال نقره المپیک در 2 سال بعد از آن حتی نتواند به 60متر نزدیک شود. حدادی در این مدت فقط در 2 مسابقه شرکت کرد؛ 27تیر امسال در مرحله اول لیگ دوومیدانی پرتاب 57مترو 47سانتی‌متری داشت و در بازی‌های المپیک هم که پرتابش 58متر و 98سانتی‌متر بود. این بار اما حدادی در مرحله دوم لیگ در بهترین پرتاب به رکورد 60متر و 71سانتی‌متر رسید.
در فاصله مسابقات قهرمانی جهان دوحه تا المپیک توکیو حدادی خار پاشنه‌اش را جراحی کرد و قبل از المپیک هم گفت که دیسکش مشکل پیدا کرده است. شاید اگر این مصدومیت برای هر ورزشکار دیگری اتفاق می‌افتاد قابل پذیرش بود، همانطور که آسیب‌دیدگی حمیده عباسعلی وسط مسابقات المپیک اجازه نداد او به کارش ادامه بدهد. ایراد منتقدان بیشتر به هزینه‌های حدادی بود. طبق رقم‌هایی که خود فدراسیون دوومیدانی بارها در جمع‌های خصوصی و حتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، نزدیک به یک دهه ماهانه بین 20تا 23هزار دلار برای ورزش حدادی هزینه شده است، هزینه‌ای که نه در المپیک ریو به کسب مدال انجامید و نه در المپیک توکیو.حدادی نگاه پیروزمندانه‌ای به پرتاب 60متری دارد. او در استوری واتساپ خودش نوشت: «بالاخره بعد از 2سال مریضی کرونا، جراحی پاشنه، مشکل شدید دیسک کمر و کلی تخریب قبل و بعد از المپیک که دوستان درست کردند، دیسک رفت بالای 60متر. از این خوشحال نیستم که پرتاب بالای 60متر انداختم، از این خوشحالم که توی این 20سال ورزش حرفه‌ای نه فقط جسمم را قوی کردم بلکه روحم را هم قوی کردم تا بتوانم به خیلی از حرف‌های منفی نگاه مثبتی داشته باشم. خدارو شکر و به امید روزهای بهتر.» حدادی بعد از المپیک وعده قهرمانی در بازی‌های آسیایی سال آینده را داد و این پرتاب شاید شروع خوبی برای رسیدن به سکوی آسیایی باشد اما تضمینی هست که او سال آینده روی سکوی اول آسیا باشد؟ از نگاه کارشناسان دوومیدانی شاید او بتواند در بازی‌های آسیایی مدال بگیرد اما مهم این است که این مدال چه رنگی داشته باشد. یکی از این کارشناسان می‌گوید: «بهتر است حدادی بدون حاشیه و کری‌خوانی برای کسی به تمریناتش ادامه بدهد و به فکر درمان دیسک کمرش باشد. حدادی چند سال پیش بعد از پرتاب 68متری گفته بود که 4طلای المپیک برای اوست. الان خوب نیست که با پرتاب 60متری خوشحالی کند.»

  فقط پرتابی‌ها خوب بودند
پرتاب 60متری حدادی یکی از اتفاقات مهم مرحله دوم لیگ دوومیدانی بود. با اینکه این مرحله از مسابقات در فصل خوبی از سال برگزار شد اما نه استعداد جدیدی معرفی کرد و نه نتیجه مهمی به‌دست آمد. حسن تفتیان با زمان 10:21ثانیه رکورد دوی 100متر لیگ را 2صدم ثانیه شکست. مهدی پیرجهان که به‌خاطر کرونا المپیک را از دست داده بود، این بار هم در 400متر با مانع بهترین بود و با رکورد 49ثانیه و 67صدم ثانیه قهرمان شد. رکوردهای پرتاب نیزه و وزنه‌ هم راضی‌کننده بود. علی فتحی در نیزه با رکورد 74متر و 28سانتی‌متر به قهرمانی رسید. رکورد شاهین مهردلان نفر اول وزنه هم 20متر و 2سانتی‌متر بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :