• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 شهریور 1400
کد مطلب : 140346
+
-

جنگ ستارگان

استقلال بارؤیای کسب ستاره سوم، امشب مقابل الهلال قرار می‌گیرد که 7ستاره کوچک و بزرگ به نشانه 7قهرمانی در جام‌های مختلفِ آسیایی روی پیراهن دارد

جنگ ستارگان


در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا و از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها از ساعت21:30امشب در ورزشگاه زعبیل شهر دوبی، 2 تیمی به مصاف هم می‌روند که تاریخچه زنده این رقابت‌ها از آغاز تا‌کنون هستند. استقلال و الهلال از رکوردداران حضور در فینال آسیا محسوب می‌شوند و مجموعا 11بار در فینال این مسابقات حاضر بوده‌اند. تعداد تقابل‌های این دو تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان نیز دقیقا همین عدد11را نشان می‌دهد. امشب در دوازدهمین تقابل آبی‌های ایران و آبی‌های عربستان یک تیم صعود می‌کند تا شاید تعداد فینال‌ها را هم به 12برساند.

   الهلال قدیم - استقلال جدید
استقلال و الهلال در شرایط متفاوتی به مصاف هم می‌روند. الهلال در مرحله گروهی تیم متزلزلی بود که به سختی به مرحله حذفی رسید اما به‌نظر می‌رسد حالا با تحولات مثبت و با قدرتی فراتر از مرحله قبلی در میدان حاضر خواهد شد. برخلاف سعودی‌ها، استقلال در مرحله گروهی با قدرت عمل کرد و با حضور قائدی و دیاباته در خط حمله آتشین خودش بازی‌های پرگل و دراماتیکی به نمایش گذاشت. اما حالا با تغییرات فراوان و بدون ستاره‌های گلزن آن مرحله، در نخستین بازی حذفی حاضر می‌شود. استقلال نسبت به مرحله قبلی مهدی قائدی، دیاباته، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، رشید مظاهری، محمد نادری و هروویه میلیچ را از دست داده که تقریبا همگی در ترکیب اصلی آبی‌ها حضور داشتند. عارف غلامی هم مصدوم شده و از لیست آبی‌ها بیرون رفته است. فرهاد مجیدی جای خالی این بازیکنان را با امیرحسین حسین‌زاده، امین قاسمی‌نژاد، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، ابوالفضل جلالی، علیرضا رضایی و محمدرضا آزادی پر کرده که 3نفر آخر یا مصدوم‌اند، یا کرونا گرفته‌اند و یا شرایط بازی ندارند. به این ترتیب آبی‌ها در مصاف با الهلال ترکیب متحول‌شده و تازه‌ای را به میدان می‌فرستند و مصاف با فینالیست 7باره آسیا، آزمون بسیار سختی برای این ترکیب تازه خواهد بود.

   ترکیب احتمالی با 3چهره جدید
استقلال در خط دروازه فقط سیدحسین حسینی را دارد. مظاهری در تهران مانده تا کارهای جدایی‌اش را پی بگیرد و دروازه‌بان ذخیره تیم هم دچار کرونا شده است. در خط دفاعی احتمالا حضور سیاوش یزدانی، مرادمند و دانشگر قطعی است مگر آنکه مجیدی بخواهد از سیستم 3‌دفاعه‌اش در فصل گذشته دست بکشد. وریا غفوری، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس و جعفر سلمانی بازیکنانی هستند که پیش‌بینی می‌شود خط میانی 5نفره استقلال را تشکیل بدهند. در خط حمله هم ارسلان مطهری و امین قاسمی‌نژاد به میدان می‌روند و به‌نظر نمی‌رسد مجیدی در این خط انتخاب دیگری داشته باشد. اگر تغییر خاصی در این ترکیب ایجاد شود بابک مرادی و عارف آقاسی نزدیک‌ترین گزینه‌ها به ترکیب اصلی هستند که ممکن است در خط میانی و خط دفاعی قرار بگیرند.

  طلسم پنالتی‌ها
استقلال و الهلال تا‌کنون 11بار در آسیا به مصاف هم رفته‌اند که استقلال یک‌بار بیشتر از حریف پیروز شده است. از این 11مصاف، 2بازی در مراحل حذفی بوده که هر دو به ضربات پنالتی کشیده و هر دو بار الهلال پیروز شده است. این دو بازی البته مربوط به دهه90میلادی و فرمت قبلی رقابت‌های آسیایی است. در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا 2 تیم 9بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال 5بار و الهلال 4بار پیروز شده‌اند و هیچ مسابقه‌ای هم مساوی نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید