• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 شهریور 1400
کد مطلب : 140262
+
-

پشت‌خط زن/ مردانی با کاپ بهترین‌ها

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال
از امروز مسابقات قهرمانی والیبال آسیا آغاز می‌شود و بد نیست چند نکته از این بازی‌ها را داشته باشیم. نخستین بازیکنانی از ایران که در قاره کهن برنده کاپ بهترین‌ها شدند امیر حسینی، فرهاد ظریف و آرش کمالوند بودند که سال2011روی سکوی افتخار ایستادند. کمالوند جایزه ارزشمندترین بازیکن را گرفت اما حیف که زود آسیب دید و از دور خارج شد. سال2013هم سعید معروف ارزشمندترین بازیکن شد و امیر غفور هم بهترین آبشارزن، ضمن اینکه فرهاد ظریف برای دومین بار به‌عنوان زبده‌ترین لیبروی آسیا- اقیانوسیه انتخاب شد. ظریف کارت مربیگری بین‌المللی گرفته و مربی لیبروهای تیم‌های بانوان شده است.

2 رقیب و 2 چهره
هر چند نباید از کره‌جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا غافل شد، چرا که به لحاظ تاکتیکی یکی از بهترین تیم‌های والیبال آسیا و حتی جهان را دارد اما در جام ملت‌ها بیشتر نگاه‌ها به ایران و ژاپن ‌است. ایران سیدمحمد موسوی، امیر غفور و سعید معروف را ندارد و ژاپن هم بدون سکیتا پاسور اصلی‌اش که به لیگ لهستان ‌پیوسته، نیشیدا که در ایتالیاست و شیمیزو که کفش‌هایش را آویخته، بازی خواهد کرد. ژاپن ایشی‌کاوا را دارد و ما هم یک تیم خوش قد و قواره که باید در دیار آفتاب تابان بدرخشند. این را یادآوری کنیم که ایران و ژاپن هر 2 به‌دلیل رنکینگ خوبی که در فهرست جهانی دارند، پیشاپیش جواز حضور در پیکارهای قهرمانی جهان سال آینده در روسیه را در جیب دارند.

کاپیتان‌هایی شبیه هم
نکته حائز توجه در جام‌ ملت‌های آسیا این است که بعد از سال‌ها سرگروهی دو تیم مدعی ایران و ژاپن به 2 قدرتی‌زن سپرده شده است. میلاد عبادی‌پور و ایشی‌کاوا از قضا در لیگ‌های اروپایی پلاس لیگا و ایتالیا شاغل هستند، هر دوی آنها از نظر اخلاقی کم‌نظیرند و جالب اینکه هر دو مدتی با پاس‌های سعید معروف توپ زدند. میلاد در تیم ملی ایران و ایشی‌کاوا در لیگ ایتالیا که با معروف در یک تیم همبازی بودند. از محبوبیت ایشی‌کاوا همین بس که بدانید او فقط از اسپانسرهای شخصی‌اش بیش از یک ‌میلیون دلار درآمد دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید