• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 شهریور 1400
کد مطلب : 140055
+
-

روی خط خبر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حکیم از طرف رهبر معظم انقلاب

مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمحمدسعید حکیم از مراجع معظم تقلید نجف اشرف، امروز برگزار می‌شود. به گزارش صداوسیما، این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا از طرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در صحن مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار خواهد شد.

  سوپرجت تمام روسی در راه ایران
رسانه‌های روسیه از توافق آژانس هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران در ارسال تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران خبر دادند. به گزارش فارس، آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مورخ ششم سپتامبر 2021 تفاهمنامه‌ای را که هدف آن ایجاد شرایط مطلوب برای تصویب طراحی استاندارد تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران است، امضا کردند.

  حکم انتصاب برای سردار وحیدی
فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) دکتر احمد وحیدی وزیر کشور را در منصب جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور نیروی انتظامی منصوب فرمودند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، برابر ابلاغیه ریاست محترم دفتر فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در تاریخ ۱۳شهریور۱۴۰۰ جناب آقای دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور را در منصب جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور نیروی انتظامی منصوب فرموده‌اند.

  انتصاب معاون جدید در وزارت اطلاعات
وزیر اطلاعات در مراسم انتصاب معاون جدید اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه، «عدالت‌محوری» و «فسادستیزی» را از شعارهای اصلی دولت مردمی دانست که هر دو مربوط به معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، اسماعیل خطیب ضمن تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد گفت: با ناکارآمدی دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهی باید با قاطعیت برخورد کنیم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بیرونی‌ها و... شد، کوتاه نیاییم. وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به معضل قاچاق کالا و ارز با عنوان یک مشکل فسادزا در کشور و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص، نسبت به ضرورت برخورد جدی و قاطع با قاچاق کالا و ارز در همه حوزه‌ها تأکید و این کار را از اولویت‌های کاری آن معاونت برشمرد.

  ناامنی در مرزها خط قرمز سپاه است
معاون‌ هماهنگ‌کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه تذکرات لازم به مسئولان شمال عراق داده شده که از حضور گروهک‌های ضدانقلاب در این منطقه جلوگیری کنند، تأکید کرد: سپاه، ایجاد ناامنی را در مرز و داخل کشور خط قرمز خود می‌داند و این گونه کارها را تحمل نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل خلیل‌زاده افزود: قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با شدت و با تجهیزات متنوع مقرها و محل‌های استقرار گروهک‌های تروریستی را در شمال عراق یعنی دورتر از مرزها، هرجا که حضور دارند، منهدم و امنیت پایدار برای مردم ایجاد خواهد کرد.

  پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران برگزار می‌شود
استاندار تهران در مورد برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران گفت: تلاش ما این است با توجه به محدودیت‌های موجود در اعزام زائر به پیاده‌روی اربعین در عراق، این مراسم معنوی در تهران برگزار شود. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: بعد از بررسی‌های کارشناسی در شورای فرهنگ عمومی و کرونای استان و‌ نهایتا کسب تکلیف از ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد و نمی‌توان درخصوص برگزاری یا عدم‌برگزاری این راهپیمایی از هم‌اکنون اظهارنظر قطعی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید