• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13981
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4Lk7
+
-

خودروها؛ پلتفرم جدید رسانه‌ای جهان

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خودروهای متصل می‌توانند رقیب موبایل‌ها برای دریافت محتوای دیجیتال شوند

آینده دیجیتال
خودروها؛ پلتفرم جدید رسانه‌ای جهان

این روزها موبایل‌ها مهم‌ترین پلتفرم رسانه‌ای جهان به‌حساب می‌آیند. براساس گزارش بیزنس اینسایدر، به‌عنوان نمونه در آمریکا در یک‌ ماه سال۲۰۱۶ شهروندان ۲۵میلیارد ساعت برای دریافت اطلاعات و محتوای دیجیتال به‌وسیله موبایل صرف کرده‌اند. محققان اما می‌گویند شاید در آینده نزدیک رقیب تازه‌ای برای دریافت اطلاعات کاربران به‌وجود آید؛ خودروها. در سراسر دنیا رسانه‌ها برای درگیر کردن مخاطبان و خوانده شدن مطالب‌شان نبردی تمام‌عیار دارند و برای ثانیه‌های جلب توجه آنها می‌جنگند. درحالی‌که خودروهای خودران و همچنین استفاده از تاکسی‌های اینترنتی هر روز فراگیرتر می‌شود بیزنس اینسایدر در تحقیقی مفصل خودروها را به‌عنوان پلتفرم جدید رسانه‌ای در جهان معرفی کرده است. براساس این تحقیق و با افزایش ترافیک در خیابان‌های شهرهای بزرگ هر روز افراد بیشتری وقت تلف شده در خودروها دارند و گسترش خودروهای متصل می‌تواند فضای مناسبی برای ارسال و نمایش محتوا برای کاربران داشته باشد.



خودروهای متصل

خودروهای متصل که حالا در کشورهای مختلف طرفداران بسیاری دارند خودرو‌هایی هستند که به اینترنت دسترسی داشته و معمولا به یک شبکه بی‌سیم محلی نیز مجهز هستند. در واقع در آینده‌ای نزدیک بسیاری از خودروها بخشی از اینترنت اشیا هستند که قابلیت ارتباط سریع و آنلاین با آنها وجود دارد. جعبه‌های مخابراتی ساخته شده در اغلب موارد از طریق یک ماژول GSM دارای یک اتصال اختصاصی به اینترنت هستند و در سیستم IT ماشین ادغام می‌شوند.

در تحقیق بیزینس اینسایدر نقشه راهی برای آینده جریان رسانه‌ای ترسیم شده است. این مسئله تأکید فوق‌العاده‌ای بر فرصت استفاده از خودروها به‌عنوان پلتفرم جدید رسانه‌ای دارد. هر چند شرکت‌های مختلفی(مانند اپل با سیستم کار‌پلی) در جهان تلاش داشته‌اند که یکپارچگی میان موبایل و سیستم صوتی و تصویری خودروها به‌وجود آورند اما جهان در آینده پا را فراتر خواهد گذاشت و خودروها خودشان آنلاین خواهند بود و اطلاعات را دریافت و ارسال می‌کنند. براساس تحقیقات صورت گرفته به همین‌خاطر برای بازاریابی دیجیتال و شرکت‌های تولید‌کننده محتوا خودروها پلتفرم جدیدی هستند که از هم‌اکنون سرمایه‌گذاری روی آنها شروع شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با استفاده از این پلتفرم می‌توانند فرصت خارق‌العاده‌ای برای درگیری مخاطب با مطالب داشته باشند و از وقت تلف شده در ترافیک بیشترین استفاده را ببرند. در این میان نگرانی‌هایی هم وجود دارد؛ مهم‌ترین مسئله امکان حواس‌پرتی راننده است. حتی با خودروهای خودران هم تمرکز راننده مهم و حیاتی است و سازمان‌های ایمنی نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند. خودروهای متصل همچنین نگرانی‌ها درباره امکان هک خودروها را افزایش داده که می‌تواند باعث حوادث عمدی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید