• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139778
+
-

برپایی گالری خیابانی در جنوب‌غرب تهران

خبر
برپایی گالری خیابانی در جنوب‌غرب تهران


انتهای خیابان استاد معین جنوبی تهران، به‌منظور افزایش سرانه تفریحی برای شهروندان تبدیل به «گالری خیابان» شد. این خیابان یکی از معابر مهم برای محله‌های استاد معین و امامزاده عبدالله(ع) است چون با ایجاد فضایی فرهنگی و اجتماعی کمکی به ارتقای سرانه‌های اجتماعی در منطقه داشته است. تابستان امسال، دومین تابستان کرونایی است که کودکان و خانواده‌ها از حضور در شهربازی‌های روبسته امتناع کرده‌اند اما این خیابان در راستای اهداف شهر دوستدار کودک در اوضاع کرونایی بهترین فرصت را برای محله‌های اطراف فراهم کرده است.
شهردار منطقه9 در این رابطه و تبدیل 2لاین از خیابان 4بانده برای «گالری خیابان» به همشهری گفت: «بخشی از زمین‌های پادگان جی، براساس توافقات شهرداری، وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای استفاده عموم شهروندان به معابر عمومی تبدیل شد تا به کاهش ترافیک و تسهیل ترددها کمک شود. در این بین، باتوجه به نیازی که محله‌ها برای کاهش ترافیک داشتند 2باند از 4باند، روی تردد خودروها مسدود شد و در اختیار شهروندان و عابران پیاده قرار گرفت.»
سیدمصطفی موسوی به تبدیل 2باند از خیابان به خیابان اجتماعی و گالری خیابان اشاره کرد و افزود: «فضای پادگان با دیواری در حدود 900متر با 200قطعه بتنی جداسازی شد. سپس برای ارتقای نمای بصری دیواره‌های بتنی، از هنرمندان دعوت شد تا با حضور در مسابقه شهر ایرانی، آثارشان را با موضوعات فرهنگ اقوام، معماری ایرانی اسلامی و اجتماع ایرانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.» شهردار منطقه9 در ادامه به جزئیات مسابقه گالری خیابان اشاره داشت و گفت: «این مسابقه با عنوان «شهر ایرانی» 3فصل دارد؛ فصل نخست آن در بهار1400 برگزار شد و از میان 300اثر حدود 35اثر انتخاب و روی دیواره‌های بتنی نقش بست. فصل دوم مسابقه با موضوع شهر ایرانی برگزار شد و از میان 300اثر ارسالی حدود 90اثر یکی در میان روی قطعه‌های بتنی به اجرا درآمد. حدود 100دیواره بتنی از مجموع 200قطعه باقی مانده که قرار است به‌زودی فصل سوم مسابقه بعد از ‌ماه محرم و صفر برگزار شود.» به اعتقاد موسوی برای آنکه این خیابان تبدیل به خیابانی فرامنطقه‌ای در پایتخت شود، تبلیغات امری ضروری به‌حساب می‌آید. او گفت: « این خیابان ظرفیت آن را دارد تا تبدیل به خیابانی فرامنطقه‌ای شود و روزانه میزبان جمعیت زیادی از شهروندان باشد. به همین منظور تاکنون از تیم‌های مختلف عکاسی دعوت شده و آنها با ثبت و نشر تصاویر، این خیابان را به شهروندان در فضای مجازی معرفی کرده‌اند. اقدام دیگر برگزاری رویدادهای هنری در فصول مختلف سال به بهانه‌های مختلف به‌حساب می‌آید. البته شرایط کرونایی برخی از برنامه‌ها را مختل کرد و موفق به اجرا نشدیم که امیدواریم با برگشت به روزهای عادی بتوانیم طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را اجرا کنیم.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید