• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139712
+
-

تازه‌های نشر/ جاده لس‌آنجلس


«جاده لس‌آنجلس» دومین جلد از چهارگانه «جان فانته» با ترجمه محمدرضا شکاری است. فانته در این رمان باندینی نوجوان را به تصویر می‌کشد که روح سرکشش خود را بالاتر از دیگران می‌بیند و نمی‌تواند در شغل ثابتی باقی بماند، چرا که در آرزوی نویسندگی است. این رمان از این نظر خواننده را یاد «هزارپیشه» چارلز بوکوفسکی می‌اندازد. منتقدان و مخاطبان دوآتشه ادبیات جاده لس‌آنجلس را رمان کلاسیک گمشده‌ای می‌دانند که مدت‌ها از زمانه خود جلوتر بوده و چنان طنز دست اول و تازه‌ای دارد که گویی همین امروز نوشته شده است. جان فانته این کتاب را سال 1936 نوشت اما سال‌ها پس از درگذشتش، در 1985 منتشر شد. جاده لس‌آنجلس نخستین اثرِ فانته است و سال‌های سال پس از مرگش، با همین کتاب به فهرست معتبر بهترین کتاب‌اولی‌های ادبیات آمریکا وارد شد. جاده لس‌آنجلس را در فقر نوشت، زمانی که هنوز سنگینی شهرت را بر گرده خویش احساس نمی‌کرد، وقتی هنوز گرفتار گذر زمان نشده بود و ذهن پویا و نابش، خط و خش برنداشته بود. نشر افق این کتاب را با شمارگان 550نسخه در 216صفحه به بهای 45هزار تومان منتشر کرده است.

  ادموند گانگلیون و پسر

«ادموند گانگلیون و پسر» اثر ژوئل اگلوف را اصغر نوری به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است .ادموند گانگلیون و پسر نخستین رمان ژوئل اگلوف است که سال ۱۹۹۹ منتشر شد و جایزه آلن فورنیه را گرفت. از همین رمان اول، اگلوف دنیایی عجیب به نمایش گذاشت که در آن طنز و موقعیت ابزورد شانه به شانه هم حرکت می‌کنند و به شاعرانگی می‌رسند. از دیگر آثار مهم او می‌توان به رمان‌های «آنچه اینجا نشسته روی زمین انجام می‌دهم» (برنده‌ی جایزه طنز سیاه، ۲۰۰۳)، «منگی» (برنده جایزه لیو انتر، ۲۰۰۵)، «عوضی» (۲۰۰۸) و مجموعه داستان «سنجاقک‌ها» (برنده جایزه SGDL داستان کوتاه، ۲۰۱۳) اشاره کرد. این کتاب 120صفحه‌ای با شمارگان 550نسخه به بهای 35هزار تومان منتشر شده است.

  ساحل تهران

«ساحل تهران» مجموعه داستانی است از مجید قیصری شامل 5داستان کوتاه که نشر افق به‌تازگی در شمارگان 550نسخه منتشرش کرده است. «یادم نمی‌آد»، «پارک‌گردی»، «ساحل تهران»، «حراج بزرگ» و «پنجه خرس» عناوین داستان‌های این‌مجموعه‌اند که به‌ترتیب دی ۹۸، بهمن‌ ۹۷، بهمن‌ ۹۸، دی‌ ۹۷ و بهار ۹۹ نوشته شده‌اند. در این‌داستان‌ها، قصه پسربچه‌ای روایت می‌شود که همراه یک ‌راننده به جنوب‌شرقی شهر تهران می‌رود تا مرغ‌های دریایی را از نزدیک ببیند. اما تهران شهری است که ساحل ندارد و... نشر افق این‌ کتاب را در ۱۲۰ صفحه به قیمت ۲۹ هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید