• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 11 شهریور 1400
کد مطلب : 139443
+
-

برگزاری رزمایش همیاران سلامت برای مقابله با کرونا در شرق تهران

رزمایش
برگزاری رزمایش همیاران سلامت برای مقابله با کرونا در شرق تهران


رزمایش مبارزه با اپیدمی کووید-19 (طرح شهید سردار سلیمانی) در شرق تهران برگزار شد.
به گزارش همشهری در این رزمایش، فرمانده پدافند زیستی تهران، فرمانده ناحیه بسیج شهید بهشتی، شهردار منطقه۸ و جمعی از خیران و سازمان‌های مردم نهاد حضور داشتند؛ رزمایشی که در میدان نبوت برگزار شد. شهردار منطقه۸، در حاشیه این رزمایش، به دستورات اکید رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت مجدد طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: «رزمایش همدلی طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا ویژه خانواده‌های کم برخوردار و خانواده‌های درگیر با این بیماری، با همکاری سپاه تهران بزرگ، بسیج شهید بهشتی و سازمان‌های مردم نهاد این منطقه در ۲۰نقطه خاص و اماکن شلوغ منطقه آغاز شد.»
مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور بعد از 2سال وضعیت خوبی ندارد و برای کنترل این پاندمی باید همه حوزه‌ها و ارگان‌ها بسیج شوند، افزود: «برای کنترل و پیشگیری این بیماری نیاز به ‌دست یاریگر ارگان‌ها و حوزه‌های مرتبط با مشارکت خیران و شهروندان داریم تا در شرایط سخت در مقابله با بیماری پیروزمندانه اقدام و عمل کنیم. برای تسریع در امر پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ سوله بحران واقع در خیابان دماوند برای واکسیناسیون تجهیز شده است و چنانچه وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای توسعه این مراکز در منطقه۸ موافقت داشته باشند، با توجه به اماکنی که در منطقه در اختیار داریم امکان افزایش سوله‌های واکسیناسیون وجود دارد.» 

بسیج مردمی در طرح شهید سلیمانی
سردار محمود حسینی، فرمانده قرارگاه پدافند زیستی تهران هم در این مراسم با تأکید به بسیج مردمی، حضور خیران و سازمان‌های مردم نهاد گفت:‌ «خوشبختانه ملت ایران در همه دوره‌ها با روحیه کمک‌های جهادی توانسته‌اند از یکدیگر حمایت کنند و همراه نظام باشند. می‌توان گفت که با تأکید به صحبت‌های سردار سلیمانی این ملت، ملت امام حسین(ع) است. اگر دشمن در شرایط حاد بیماری، ملت را در محاصره اقتصادی قرار بدهد، هراسی نداریم چون ما ملت استقامت هستیم. برای پشتیبانی از اقدامات صورت گرفته درخصوص پیشگیری و ریشه کن شدن این ویروس منحوس توسط حوزه‌های مختلف، به بحث نظارت تخصصی ورود کرده‌ایم و با همراهی همه ارگان‌ها نظارت تخصصی در حال پیگیری و انجام است. متأسفانه ملت ایران همانند همه جهان، در جنگ جهانی سوم با دشمن نامرئی به سر می‌برد و برای خنثی شدن ترفندهای دشمن با مراقبت‌های ویژه به دشمن امان نخواهیم داد و در این حوزه نیز قوی ورود کرده‌ایم. » سردار حسینی به اقدامات مهم طرح شهید سلیمانی در منطقه۸ اشاره داشت و گفت: «برگزاری رزمایش‌هایی در قالب طرح شهید سلیمانی با اثرگذاری‌ای که در گذشته به همراه داشته است موجب شد تا این منطقه بار دیگر در 3حوزه تعریف شده اقدام کند و این قابل تقدیر است تا ریشه این ویروس منحوس را از تک تک خانه‌ها قطع کنیم و شادی را به زندگی مردم برگردانیم. توزیع بروشورهای اطلاعاتی به شهروندان، نصب بنر در خیابان‌های منطقه با عناوین اطلاع‌رسانی برای افزایش آگاهی، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی به مردم در اماکن خاص و شلوغ و انجام واکسیناسیون با کمک وزارت بهداشت و درمان در سوله بحران واقع در خیابان دماوند ازجمله تسهیلاتی است که منطقه با همکاری سایر ارگان‌ها برای مردم فراهم کرده است.»

آمادگی بسیج برای راه‌اندازی 2مرکز واکسیناسیون
 سرهنگ محمدی، فرمانده ناحیه بسیج شهید بهشتی هم در این رزمایش در حضور مردم و مدیران نهادهای حاضر به اقدامات لازم برای برگشت شرایط کشور به شرایط عادی تأکید داشت و گفت: «با توجه به پاندمی کووید-۱۹، طرح شهید سلیمانی از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورد. تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی حدود ۹۰درصد ساکنان این منطقه به لحاظ سلامتی و ایمنی در شرایط خوبی بودند. برای قطع زنجیره و کاهش بیماری، مجددا این طرح به‌صورت گسترده و با مراجعه به درب منازل شهروندان به‌صورت جهادی آغاز شده است تا پیش از پایان سال اثری از این ویروس در شهر مشاهده نشود.» 
محمدی با بیان اینکه آمادگی لازم را داریم تا در این منطقه2 مرکز واکسیناسیون دیگر با همکاری شهرداری منطقه راه‌اندازی شود، ابراز امیدواری کرد و گفت:‌ «هم‌اکنون در امر واکسیناسیون نیروهای آموزش دیده و توانا در اختیار داریم که چنانچه مقدمات لازم و توافقات مورد نظر به تأیید برسد این دو مرکز برای تسریع در امر واکسیناسیون شروع به فعالیت خواهند کرد.» در این رزمایش که از میدان نبوت برگزار شد، تیم‌های جهادی بسیج ناحیه به میدان هلال احمر رفتند و در آنجا با توزیع بروشور و بنرها به مردم فعالیت جهادی را آغاز کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید