• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139332
+
-

درپی منتفی‌شدن افزایش قیمت تایر سازمان حمایت اعلام کرد:

با گرانفروشی لاستیک برخورد می‌شود

بازار
با گرانفروشی لاستیک برخورد می‌شود

واکنش‌های منفی به اعلام خبر افزایش 15درصدی قیمت لاستیک باعث شد این درخواست تولیدکنندگان از سوی سازمان حمایت مورد موافقت قرار نگیرد.
به گزارش همشهری، پس از اعلام خبر اعمال افزایش 15درصدی روی قیمت تایرهای تولید داخلی کشور، فروشندگان به سرعت نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و اعلام کردند که بازار این کالا به هیچ عنوان برای قیمت‌های بالاتر کشش ندارد. رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن، آن زمان در واکنش به این خبر اعلام کرد که بازار تایر در کماست و درحالی‌که عرضه بسیار شرایط مساعدی دارد و بعضا تایر زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود، تقاضا بسیار کم است.
داوود سعادتی‌نژاد، ظرفیت تمامی انبارهای تایر را تکمیل عنوان کرد و گفت که انتشار اخبار افزایش قیمت، همین تعداد اندک مشتری را نیز از بازار دور می‌کند و اثر منفی روی بازار خواهد گذاشت، چرا که فروشگاه‌های تایر برای تسویه با تولیدکنندگان، باید خریدهای قبلی خود را به فروش برسانند. واکنش‌های بازار به خبر گران شدن لاستیک، سازمان حمایت را بر آن داشت تا با وجود ارسال مستندات تولیدکنندگان مبنی بر رشد هزینه تولید و ضرورت افزایش قیمت برای حفظ توان تولید، با این درخواست مخالفت کند. این سازمان در نامه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده تایر، بر ضرورت رعایت «وجاهت قانونی جهت هرگونه افزایش قیمت وفق ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها» تأکید و اعلام کرده که افزایش ۱۵درصدی قیمت لاستیک خودرو منتفی شده است.
در نامه سازمان حمایت تأکید شده که با گرانفروشان قطعا برخورد خواهد شد. در این نامه درباره تصمیات تولیدکنندگان نیز آمده است: این سازمان در راستای اجرای وظایف ذاتی و نیز به جهت نظارت بر رعایت مفاد تصمیمات اتخاذ شده مرتبط از سوی کارگروه تنظیم بازار، نسبت به پیگیری موضوع از طریق انجام مکاتبه با کلیه شرکت‌های تولیدکننده تایر اقدام کرد و ضمن درخواست توضیح از صحت و کیفیت انجام این موضوع و لزوم ارسال اسناد و مدارک مرتبط از سوی شرکت‌های تولیدی تایر، هرگونه افزایش قیمت برخلاف ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها را فاقد وجاهت قانونی دانست که درصورت احراز انجام آن با شرکت‌های متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید