• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13930
+
-

تلگرام، سارق بدل‌انداز را به دام انداخت

«آسمان را نگاه کنید، امروز هوا خیلی خوب است.» طعمه‌های مرد جوان وقتی آسمان را نگاه می‌کردند، او از این فرصت استفاده کرده و با بدل‌اندازی دست به سرقت موبایل آنها می‌زد.

 به گزارش همشهری، ‌تحقیقات برای دستگیری سارق بدل‌انداز از چند روز پیش با شکایت مردی در دادسرای ویژه سرقت تهران شروع شد. شاکی در توضیح ماجرا به قاضی بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرا گفت: آگهی فروش گوشی آیفونم را در سایت اینترنتی گذاشته بودم که فردی با من تماس گرفت و گفت پولش نقد است و گوشی‌ام را می‌خواهد. همین شد که با او در یکی از خیابان‌های مرکز تهران قرار گذاشتم. موبایلم داخل جعبه‌اش بود که وقتی مرد جوان رسید به او دادم تا نگاهی به گوشی بیندازد و مطمئن شود که سالم است. او در حال بررسی گوشی بود که یکدفعه سر صحبت را با من باز کرد و گفت آسمان را نگاه کنید و ببینید چقدر امروز هوا خوب است. آن لحظه نگاهی به آسمان انداختم و متوجه منظورش نشدم اما چند ساعت بعد فهمیدم که این ترفندی بود تا حواس من پرت شود و مرد سارق نقشه‌اش را اجرا کند.

وی ادامه داد: پس از اینکه نگاهی به آسمان انداختم، همان لحظه موبایل مرد خریدار زنگ خورد و درحالی‌که سراسیمه شده بود به تماس گیرنده گفت، به‌زودی خودش را می‌رساند. بعد جعبه را به همراه موبایلم تحویلم داد و گفت همسرش تصادف کرده و باید به سرعت خودش را به خانه برساند. وقتی رفت، قصد داشتم به همسرم زنگ بزنم که دیدم تلفن همراه گران‌قیمتم تبدیل به یک ماکت تلفن همراه شده است. آن موقع فهمیدم که مرد سارق وقتی حواس مرا پرت کرده، گوشی‌ام را با ماکت گوشی عوض کرده و به سرقت برده است.

سرقت‌های سریالی

با اعلام این شکایت، تحقیقات در این خصوص آغاز شد و مأموران در ادامه با شکایت‌های مشابه دیگری هم روبه‌رو شدند. این مسئله نشان می‌داد که دزد بدل‌انداز به‌صورت سریالی طعمه‌هایش را به دام می‌اندازد. همچنان که بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه دزد فراری ادامه داشت چند شکایت دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد مرد سارق با شگردی دیگر نیز دست به سرقت موبایل طعمه‌هایش می‌زند. یکی از مالباخته‌ها می‌گفت: هوا تاریک بود و مردی شیک پوش از من خواست تا به‌صورت دربست او را به جایی که می‌خواست برود، برسانم. من هم قبول کردم و او سوار ماشینم شد اما دربین راه ناگهان فریاد زد که چرا حواست نیست و کوچه را رد کردی؟ من هم به او گفتم چرا عصبانی می‌شوی؟ دنده عقب می‌گیرم. بعد او را به مقصد رساندم و پیاده شد اما پس از رفتن او متوجه شدم که مرد مسافرنما با این ترفند حواس مرا پرت کرده و موبایلم را سرقت کرده است.

دستگیری

تحقیقات برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه آخرین شاکی که برای فروش موبایلش با وی قرار گذاشته و سارق نیز به بهانه نگاه کردن به آسمان موبایل‌ها را عوض کرده بود سرنخی در اختیار پلیس قرار داد. او گفت که سارق از طریق تلگرام به او پیام داده است. به این ترتیب، عکس متهم در تلگرام به‌دست آمد و مأموران موفق شدند مخفیگاه وی را در کرج شناسایی و او را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها اقرار کرد که به‌خاطر پولدارشدن نقشه سرقت کشیده است.

وی گفت: من متاهلم و 2فرزند دارم اما آرزو داشتم پولدار شوم. برای همین دست به سرقت زدم و فقط موبایل می‌دزدیدم. با اینکه گوشی موبایل‌ها ارزش زیادی داشت اما نتوانستم مشتری خوبی برایشان پیدا کنم و از روی ناچاری گوشی‌ها را به اتباع و کارگران خارجی با قیمت ناچیزی بین 50 تا 500هزارتومان فروختم. این سارق بدل‌انداز پس از اعتراف به سرقت، با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت ضمن اینکه 13نفر تاکنون به طرح شکایت از این متهم پرداخته‌اند و بررسی‌ها برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید