• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13927
+
-

با مردم

با مردم

  به فکر کارگران هم باشند

سلام. با توجه به اینکه به روز کارگر نزدیک می‌شویم، انتظار می‌رود مسئولان بیشتر به فکر این قشر فداکار باشند. با اینکه در کشور ما کارگران مطالبات زیادی دارند، اما تشکیلاتی که بتواند آنها را به‌درستی به مسئولان ذیربط منعکس کند فقط به‌صورت کلیشه‌ای عمل می‌کنند. از روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم خواسته‌های کارگران از قبیل بهبود وضعیت معیشت، کمی دستمزد، قراردادهای سفید امضا، اصلاح قانون کار، قراردادهای موقت کار و دیگر مطالبات آنها را از مسئولان پیگیر باشند.
سعید دارابی- کارگر چاپخانه

  خلف وعده به بازنشستگان

سلام. مسئولان قبل عید بارها از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی همزمان با پرداخت حقوق فروردین‌‌ماه خبر داده‌ بودند. چندین و چند بارگفتند و نوشتند حقوق بازنشستگانی که زیر 2میلیون باشد تا 18درصد قابلیت افزایش دارد. بعد اعلام شد حقوق بازنشستگان همسان‌سازی‌ شده و هم‌تراز با شاغلان می‌شود. اما حالا می‌گویند فقط 10درصد به حقوق سال قبل اضافه خواهد شد! چرا کسی پاسخگوی خلف وعده‌ها به بازنشستگان نیست؟ پیشنهاد می‌کنم با یک بازنگری در قانون بودجه و کاهش برخی ارقام تخصیصی غیرضروری از محل مازاد آن، به قشر بازنشستگان که دست‌شان از همه جا کوتاه است کمک شایسته‌ای با ارتقای ضریب حقوقی انجام پذیرد.
طباطبایی از تهران

  حمایت مسئولان از صادرات

با سلام. یکی از روش‌هایی که سبب حمایت از تولید می‌شود حمایت دولت از صادرات است. ژاپن یکی از کشورهای موفق در زمینه حمایت از تولید داخلی به شمار می‌رود. این کشور برای حمایت از تولید داخلی همه ابزارها و منابع موجود را برای حمایت از صادرات به‌کار بست و از واردات بی‌رویه کالا و خدمات از کشورهای صنعتی برتر با برنامه‌ریزی جلوگیری به عمل آورد. به‌نظر می‌رسد اگر دولت شرایط را برای صادرکنندگان آسان و برای واردکنندگان سخت کند، به‌تدریج صنایع و کشاورزی رونق پیدا می‌کند.
1625...0919

@ تابلوی حداکثر سرعت مجاز

هفته گذشته در ستون بامردم هموطنی درباره تابلوهای حداکثر سرعت مجاز مسیر تبریز - تهران نوشته بود. من می‌خواستم درباره مسیر اتوبان کرج - قزوین هم این موضوع را مطرح کنم. در این مسیر چندین مورد هر دو تابلوی حداکثر سرعت مجاز ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر نصب شده و واقعا معلوم نیست کدام درست است! انتظار می‌رود پلیس راهور همانگونه که بر اعمال قانون تأکید دارد، نسبت به قانونمندی در نصب علائم هم توجه بیشتری داشته باشد.
فتحی از کرج

  استفاده از برق خورشیدی

با سلام و خسته نباشید. گسترش برق خورشیدی در تهران یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هواست. به مسئولان ذی‌ربط در شرکت توزیع برق پیشنهاد می‌کنیم تمهیداتی را مهیا کنند تا ساکنان کلانشهرهای آلوده به‌خصوص پایتخت بتوانند با استفاده از برق خورشیدی از انرژی‌های سالم و طبیعی به‌طور صحیح استفاده کنند.
سلیمان بلغار از تهران

@ متکدیان امان مردم را بریده‌اند

سلام. در شهر کرج به‌خصوص سر چهارراه‌ها حضور همیشگی و همه‌جایی متکدیان امان همه مردم را بریده است. گویا تکدیگری به‌صورت هدایت‌شده به‌عنوان شغل بی‌دردسر برای بسیاری در این شهر شلوغ شده است. درحالی‌که روزانه باندها متکدیان را با خودروهای به‌خصوص در مکان‌های مختلف شهر پراکنده می‌کنند و عصر و شب نیز آنها را جمع‌آوری می‌کنند، اما متأسفانه نهادهای ذیربط نسبت به آن بی‌توجهی کرده‌ و اقدام بخصوصی از سوی مسئولان ذیربط در جهت جمع‌آوری متکدیان صورت نمی‌گیرد.
یک شهروند از کرج

@ مؤسسات فاقد مجوز کاریابی

در سال‌های اخیر شاید برای بسیاری از جوانان بیکار این اتفاق افتاده که برای پیدا کردن شغلی خوب به مؤسسات فاقد مجوز کاریابی به این امید رفته‌اند که با پرداخت پول اندکی بتوانند صاحب شغل شوند. اما بعد از یک هفته متوجه شده‌اند چه کلاه گشادی سرشان رفته است. مدتی قبل وقتی برای شغل مورد علاقه‌‌ام به یکی از این مراکز کاریابی مراجعه کردم، مدیر شرکت پس از پرکردن فرم تقاضای کار، به من اعلام کرد به‌زودی سر کار مورد علاقه‌ام می‌روم و برای همین مبلغی را به‌صورت نقدی پرداخت کردم. بعد از چند روز که پیگیر شغل درخواستی شدم آنها امروز و فردا می‌کردند، تا اینکه تصمیم به شکایت از مدیر شرکت گرفتم اما به‌دلیل نداشتن قرارداد به جایی نرسیدم و آنجا بود که فهمیدم شرکت فاقد مجوز بوده و در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌ام. لطفا به مسئولان بگویید جلوی مؤسسات فاقد مجوز کاریابی را بگیرند. باور کنید در شرایط فعلی کار این کاریابی‌ها فقط نوعی اخاذی از مردم است.
2069...0937

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید