• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13920
+
-

دادستان کل کشور: قوه قضاییه ازحریم خصوصی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی دفاع می‌کند

در روزهایی که اخبار ضد‌و نقیضی درباره احتمال فیلترینگ تلگرام منتشر می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به ضرورت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که توده مردم را به واسطه اقداماتی در رسانه‌های جدید نظیر پیام‌رسان‌ها نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند؛ مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت سازماندهی فضای مجازی تأکیدات فراوانی دارند؛ ما شاهد هستیم که دشمنان از طریق این فضا دروغ و نیرنگ و مسائل ضداخلاقی و مسائل ضدامنیتی را پیش می‌برند. دادستان کل کشور با بیان اینکه از دولت مصرانه می‌خواهیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی پیام‌رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از یک سو باید به تقویت پیام رسان‌های داخلی پرداخت و از سویی دیگر باید به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه هیچ مقام و دستگاهی حق ورود به عرصه زندگی خصوصی اشخاص را ندارد.

به‌عنوان دادستان کل و شما به‌عنوان دادستان‌های سراسر کشور این اطمینان را به مردم بدهید که هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی و هم با توجه به فتوای مقام معظم رهبری به هیچ وجه ورود به زندگی خصوصی اشخاص در شبکه‌های اجتماعی مجاز نیست و به مردم بگویید که چنین القائاتی از سوی دشمنان برای سلب اعتماد مردم طرح می‌شود. مردم هرجا دیدند از طریق پیام رسان‌های داخلی ورودی به حریم خصوصی آنها صورت گرفته است سریعا مراجعه کنند تا ببینند قوه قضاییه در دفاع از حق آنها ورود پیدا می‌کند و متخلفین و مجرمین را به اشد مجازات می‌رساند.

به گزارش سایت میزان، دادستان کل کشور در ادامه گفت: دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد. بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارش‌های غیرقابل تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی‌نما در قالب تشکل‌هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم. دشمن ستون خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه را هدف گرفته و نهادهایی نظیر قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین‌شده رهبری حرکت می‌کنند، مورد هدف قرار داده و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ‌سازی‌ و صحنه‌سازی‌ مورد هجمه قرار دهد.

منتظری با اشاره به موضوع مواجهه مأمور نیروی انتظامی با یک دخترجوان در پارکی در تهران گفت: قرائن نشان می‌دهد این برخوردی که به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه‌ریزی شده بود و این موضوع از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود. البته ممکن است در نحوه تذکر دادن مأمور نیروی انتظامی نیز اشتباه و تخلفی صورت گرفته باشد که ما از این موضوع دفاع نمی‌کنیم اما مشاهده کردید در این ماجرا عده‌ای با هدف تخریب نیروی انتظامی وارد شدند و فیلم گرفته شده از ماجرا را با چه سرعتی در پیام‌رسان‌ها نشر دادند و حتی برخی از آقایان و خانم‌های نماینده و برخی جریانات سیاسی در نشریات در قبال این مسئله موضع‌گیری‌هایی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید