• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139197
+
-

نگرانی جهانی از بازگشایی مدارس

به سوی آینده
نگرانی جهانی از بازگشایی مدارس

حرف و حدیث بر سر بازگشایی مدارس و شروع تحصیل به‌صورت حضوری در آستانه سال تحصیلی جدید بسیار زیاد است. در شرایطی که هنوز گروه‌های سنی هدف به‌طور کامل واکسینه نشده‌اند و در هفته‌های اخیر برنامه واکسیناسیون به کندی پیش می‌رود، بحث بر سر برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها را نگران کرده است. با ظهور سویه‌ دلتا برخلاف گذشته ابتلای کودکان هم به کووید-۱۹ بیشتر شده است.
در این بین خبر ابتلای یک معلم آمریکایی به کووید-19که منجر به ابتلای اکثر دانش‌آموزان کلاس او شده است نیز لزوم بازنگری در برنامه کلاس‌های حضوری را بیشتر می‌کند.
هفته گذشته گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا منتشر شد که در آن آمده بود، معلمی که واکسینه نشده و بدون ماسک در یکی از کلاس‌های دبستانی در کالیفرنیا حاضر شده بود، ده‌ها دانش‌آموز را به این بیماری مبتلا کرده است. او همراه یک نفر دیگر، تنها افرادی  از کادر آموزشی این دبستان بودند که از زدن واکسن امتناع کرده بودند. براساس این گزارش، از بین 24دانش‌آموز حاضر در کلاس این معلم، 22نفر آزمایش شدند که جواب تست 12نفر از آنها مثبت شد. طبق گزارش‌های منتشر شده، 4نفر از والدین این دانش‌آموزان نیز درگیر این بیماری شدند که شامل نوع دلتا بود. از بین والدین آلوده، یک نفر واکسینه نشده بود؛ درحالی‌که 3نفر واکسینه شده بودند. والدین واکسینه شده در شروع بیماری علائمی مانند تب، لرز، سرفه، سردرد و از دست دادن بویایی را تجربه کردند، اما هیچ‌یک از این افراد نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشتند.
اکثر دانش‌آموزانی که در صندلی‌های جلویی کلاس نشسته بودند، آلوده به ویروس شدند. به‌گفته کارشناسان، این معلم بدون رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی و بدون داشتن ماسک اقدام به خواندن متنی با صدای بلند کرده بود که همین موضوع منجر به انتشار ویروس شده است. از سوی دیگر این معلم باوجود داشتن علائم بالینی مانند تب و سرفه، اقدام به حضور در کلاس کرده بود که این نیز خلاف پروتکل‌های بهداشتی است. به‌گفته متخصصان، این اتفاق لزوم واکسینه شدن کادر آموزشی مدارس به‌ویژه معلمان را که در تماس نزدیک با کودکان غیرواکسینه هستند و همچنین اهمیت استفاده از ماسک را بیش از پیش نشان می‌دهد.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید