• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 138996
+
-

خبر آخر / چربی 09هزار تومانی

خبر آخر / چربی 09هزار تومانی

اگر تا همین چند وقت پیش صحبت از گرانی مرغ و گوشت بود و خبرها حاکی از این بود که مردم دیگر توان اقتصادی برای خرید این کالاها را ندارند، حالا حواشی گوشتی خبرساز شده و بازار گرانی این بار نصیب دنبه و امعا و احشای گوسفند شده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرده که این روزها به‌دلیل گرانی گوشت  مصرف دل و جگرو قلوه  افزایش یافته است.
در عین حال  در بازارهای خارجی مانند ترکیه و عراق نیز به‌تازگی مصرف آلایش خوراکی دام بالا رفته است؛ به همین دلیل ایران، به‌خاطر افزایش تقاضا صادرکننده دنبه به بازارهای جهانی شده و همین مسئله دنبه را گران کرده است؛ به‌طوری که برخی قصابی‌های تهران هر کیلو دنبه را به قیمت ۹۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند! قیمت دل و جگر هم دست کمی از دنبه ندارد و کیلویی۱۶۰تا ۱۷0هزار تومان به فروش می‌رسد.
 این مسئول همچنین پیش‌بینی کرده که با توجه به کشتار دام‌های مولد و ماده به‌دلیل نبود آذوقه توسط دامداران، در پاییز امسال گوشت قرمز با بحران و افزایش قیمت مواجه می‌شود و این یعنی آنهایی که دنبه را می‌خریدند و آب می‌کردند تا به جای روغن‌های مضر و پالم‌دار از این روغن حیوانی سالم استفاده کنند، حالا دیگر نه می‌توانند سراغ گوشت بروند و نه حواشی آن.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید