• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 شهریور 1400
کد مطلب : 138574
+
-

خبرها/ گفت‌وگوی تلفنی رئیسی با صدراعظم اتریش


رئیس‌جمهور تأکید کرد که گروه‌های مختلف افغانستانی در تعامل باهم از فرصت خروج آمریکایی‌ها برای ایجاد یک الگوی حکمرانی فراگیر بهره بگیرند. به‌گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، دیروز در گفت‌وگوی تلفنی «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش با وی، با اشاره به سابقه ۵۰۰ساله روابط دوستانه و سازنده 2کشور، گفت: این سابقه طولانی، سرمایه ارزشمندی برای آینده روابط است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با وجود اراده و انتفاع از تعاملات اقتصادی، کاهش مبادلات تجاری 2کشور مبنا و توجیه منطقی ندارد، گفت: باید حافظ منافع 2کشور باشیم و اجازه ندهیم بدخواهان با ترفندهای مختلف بر این روابط تأثیر بگذارند. رئیسی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به سؤال صدراعظم اتریش درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر افغانستان، تصریح کرد: اگر به تاریخ معاصر افغانستان دقت کنیم، می‌بینیم از وقتی آمریکایی‌ها دخالت در امور این کشور را آغاز کردند، افغانستان یک روز خوش ندیده است.
وی افزود: معتقدیم جریان‌های مختلف افغانستانی باید خروج آمریکا را به‌مثابه یک نقطه عطف درنظر گرفته و در تعامل با یکدیگر به یک الگوی حکمرانی مورد قبول عموم مردم دست یابند.
سباستین کورتس، صدراعظم اتریش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و گسترش روابط دوجانبه دوستانه و سازنده در عرصه‌های مختلف با کشورمان، گفت: امیدواریم دولت جدید ایران در ایجاد شکوفایی اقتصادی و اجتماعی برای مردم این کشور بیش از پیش موفق باشد و در عرصه بین‌المللی نیز مذاکرات اتمی دولت ایران با کشورهای طرف مذاکره هر‌چه سریع‌تر آغاز شده و با موفقیت به پایان برسد.

  ادعای آمریکا درباره هدف قرار‌دادن پهپاد پیشرفته ایرانی در سوریه
ارتش آمریکا ادعا کرده است یک هواپیمای بدون‌سرنشین را در سوریه هدف قرار داده که گفته می‌شود متعلق به ایران بوده است. به گزارش ایسنا‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، وِین ماروتو، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این‌باره گفت: هواپیماهای ائتلاف روز گذشته موفق شدند یک هواپیمای بدون سرنشین را رهگیری کنند و در منطقه مرزی با سوریه هدف قرار دهند. این مقام ارتش آمریکا در ادامه تصریح کرد که این هواپیمای بدون‌سرنشین روز شنبه در شرق سوریه توسط یک جت جنگنده هدف قرار گرفت. پهپاد مذکور از انواع پیشرفته پهپادهای موجود در جهان بود.

  سردار جلالی: درگیر 6مدل جنگ سایبری هستیم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه درگیر 6مدل جنگ سایبری هستیم، گفت: از منظر پدافند غیرعامل، تضمین تداوم کارکردهای اساسی فضای سایبری کشور و ضرورت آمادگی در برابر تهدیدات 2ضرورت حیاتی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی است. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی تصریح کرد: جنگ سایبری زیرساختی، جنگ سایبری نظامی، جنگ شبکه‌های اجتماعی، جنگ سایبری در حوزه مالی-پولی- ارزی، جنگ سایبری در حوزه شهر هوشمند و جنگ سایبری هیبریدی انواع جنگ‌های سایبری را تشکیل می‌دهند.

  ابراز امیدواری جاگاریان درباره سفر رئیسی به مسکو
سفیر مسکو در تهران نسبت به سفر رئیس‌جمهور جدید ایران به مسکو در آینده برای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد. به گزارش ایسنا، لِوان جاگاریان‌ گفت: همانطور که می‌دانید، پیش از شروع این بیماری همه‌گیر، روسای جمهور ما در حاشیه بسیاری از رخدادهای بین‌المللی در روسیه و در ایران دیدار می‌کردند. جاگاریان در این راستا ادامه داد: امیدواریم با عادی‌شدن شرایط این بیماری همه‌گیر، شرایط درست برای آن [سفر به مسکو] فراهم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید