• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138456
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkAw3
+
-

نکته بازی/ کم‌کم دارد کاپیتان می‌شود



هر سال در پرسپولیس و استقلال تمدید قرارداد با بازیکنان آزاد تبدیل به یک پروژه پر استرس می‌شود. در این میان هر بازیکنی هم که راهی باشگاه می‌شود و قراردادش را تمدید می‌کند، موجی از خوشحالی نزد هواداران آن تیم ایجاد می‌شود. البته این قاعده، استثناهایی هم دارد. مثلا وقتی خبر رسید مهدی شیری برای تمدید قراردادش در راه باشگاه پرسپولیس است، هواداران این تیم فورا بحث را عوض کردند و سراغ پیگیری اخبار هواشناسی یا تحولات افغانستان رفتند! نهایتا اما شیری زهر خودش را ریخت و قراردادش را 2 سال دیگر تمدید کرد. احتمالا این قرارداد 2 ساله، به پاس 2 پاس گلی است که مهدی طی دوران حضورش در پرسپولیس ارسال کرده! خارج از شوخی برای شیری که کم‌کم دارد کاپیتان پرسپولیس می‌شود، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

گیتار ماندگار

به سلامتی به نظر می رسد ارسلان مطهری هم در استقلال ماندگار شد تا یک‌بار دیگر مشخص شود کلمات در فصل نقل‌وانتقالات همان معنای همیشگی را ندارند. مثلا در این فصل از سال، واژه «خداحافظ» لزوما به‌معنای عبارتی برای جدایی نیست. می‌تواند معنایش این باشد که: «کمی رقم قرارداد مرا بالاتر ببرید لطفا.» همین آقای ارسلان مطهری یکی دو هفته قبل پستی با مضمون خداحافظی گذاشت و خیلی‌ها مدعی شدند او در مسیر جدایی از استقلال است. همان زمان اما با توجه به انبوه تجربیات مشابه نوشتیم زیاد نباید این حرف‌ها را جدی گرفت. ارسلان احتمالا با برآورده شدن توقعات مالی‌اش در استقلال ماندگار شده و گیتار هم می‌ماند؛ فقط حیف که مدت‌هاست از آن سر و صدای درست و حسابی بلند نشده! کاش بازیکنان ایرانی فقط موقع امضای قرارداد «تیتر» نشوند.

کمی هم دیکته کار کنید

بعد از آنکه در رسانه‌ها به‌طور رسمی اعلام شد محمد آبشک گزینه پرسپولیس برای نقل‌وانتقالات تابستانی است، این بازیکن در صفحه اینستاگرامش یک استوری منتشر کرد و رکورد تکرار غلط در کمترین فضای ممکن را شکست. آبشک با انتشار تصویر مشترک خودش و احمد نوراللهی نوشت: «زمانبندیه خدا خوبه، نه زمانبندیه ذهن من.» طبیعتا منظور استاد از کلمه‌ای که 2 بار هم تکرارش کرده، «زمانبندی» بوده که کسره به شکل حرف «ه» به آن اضافه شده است. این اشتباه البته در فضای مجازی زیاد تکرار می‌شود و شاید نشانه‌ای از سطح رو به زوال سواد عمومی در کشورمان باشد، اما برای یک فوتبالیست خوب نیست که چنین گاف‌هایی بدهد. یا کمی دیکته تمرین کنید، یا مطالب‌تان را قبل از انتشار به یک فرد با سواد نشان بدهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید