• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13824
+
-

زائری: جشنواره دنبال گفتمان فرهنگ‌هاست

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، داور بخش بین‌الادیان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تأکید بر توجه جهان به ایران در زمینه سینمای دینی،  شاخصه‌های داوری در این بخش را تشریح کرد.به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر،  حجت‌الاسلام محمدرضا زائری داور بخش بین‌الادیان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره این بخش و کارکرد آن، گفت: «بخش بین‌الادیان از 2جهت برای جشنواره جهانی فیلم فجر و همچنین جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است؛ اول اینکه جشنواره فجر با این هدف که فضایی برای گفتمان فرهنگ‌ها به‌وجود بیاورد این بخش را طراحی کرده و طبیعتا جنبه دینی در این تعامل فرهنگی برجسته و قابل تأمل است. نکته دوم اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام دینی قرار است الگویی از سینما را به دنیا معرفی کند.

هر چند ما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما فرصت‌هایی مثل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در راه تحقق و رسیدن به هدفی که داریم کمک زیادی می‌کند.» این پژوهشگر مسائل فرهنگی با اعلام اینکه در دوره‌های گذشته هم حضور این بخش در جشنواره جهانی فیلم فجر پررنگ و جدی بود،  گفت:

« بخش بین‌الادیان هم از لحاظ فیلم‌های حاضر و هم از لحاظ ترکیب داورانی که دارد،  آینده قابل‌توجهی خواهد داشت. این بخش همچنین می‌تواند فیلم‌هایی با نگاه مثبت‌اندیشانه و مهرآمیز را مورد حمایت قرار دهد؛ خصوصا در دنیای امروز که ترویج خشونت شکل جدی‌تری به‌خود گرفته است و فیلم‌ها بیشتر به سمت تقابل و درگیری مخاطبان سوق یافته‌اند. در نتیجه فیلم‌هایی که منادی دوستی،  محبت،  درک متقابل و تمرکز بر ارزش‌های مشترک بین ادیان باشند،  ارزش دوچندانی پیدا خواهند کرد. »

این خبر را به اشتراک بگذارید