• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 مرداد 1400
کد مطلب : 137726
+
-

من خائن نیستم!

مسی در کنفرانس مطبوعاتی با چشمانی گریان دلایل رفتنش از بارسلونا را توضیح داد

من خائن نیستم!

«من هیچ خیانتی به هواداران نکردم و همیشه با آنها صادق بودم. ما سعی کردیم قرارداد تمدید بشود اما نشد که بشود.» این جملاتی بود که ظهر دیروز مسی در کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی‌اش که با اشک‌و آه همراه بود بر زبان آورد. دلیل اینکه از خیانت حرف زد این بود که همزمان در بیرون ورزشگاه نوکمپ روی دیواری نوشته شده بود «مسی خائن»! هواداران انتظار داشتند بهترین بازیکن تاریخ باشگاه محبوب‌شان پس از این همه سال پول درآوردن و 555میلیون یورویی که فقط از بارسلونا در 4 سال گذشته گرفته، برای تمدید کمی با باشگاه راه می‌آمد. آنها باور نمی‌کنند او را با پیراهن تیم دیگری ببینند، چه برسد به اینکه آن تیم پاری‌سن‌ژرمن باشد، همان باشگاهی که نیمار را از چنگ‌شان درآورده و با خریدها و ریخت‌وپاش‌هایش به‌نوعی به باشگاه ریشه‌دار و بزرگ بارسلونا دهن‌کجی می‌کند. مسی در کنفرانس توضیح داد که حاضر شده بود 50درصد در دستمزدش تخفیف بدهد و لاپورتا پس از آن هیچ درخواستی از تخفیف بیشتر نکرده بود. شاید رئیس بارسلونا اگر بیشتر اصرار می‌کرد، می‌توانست تخفیف بهتری از ستاره آرژانتینی بگیرد اما او حتی حاضر نشد قرارداد جدید اسپانسرینگ لالیگا را بپذیرد که طی آن می‌توانست مسی را نگه دارد اما به‌قولی درآمد 50سال آینده باشگاه به خطر می‌افتاد.
هواداران از عکسی که در کنار بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن انداخته بود ناراحت بودند و این را نشانه خیانت از پیش تعیین‌شده مسی می‌دانستند. اسطوره بارسا در توضیح آن عکس گفت: «حضورم در جزیره ایبیسا همراه با بازیکنان پاریس و عکسی که با آنها گرفتم کاملا اتفاقی بود. حتی راکیتیچ هم حضور داشت و بازیکنان پاریس به شوخی به من گفتند که به پی‌اس‌جی بیا! اما این فقط یک شوخی بود. سپس به بارسلون برگشتم و چنین اتفاقی افتاد.» وقتی 2 دقیقه ممتد داشت تشویق می‌شد گریه‌اش گرفت اما اعتراف کرد که در آینده اگر پیش بیاید روبه‌روی بارسا بازی هم می‌کند: «اگر در آینده با بارسا روبه‌رو شوم کار سخت و دشواری خواهد بود. اما چاره‌ای نیست! شما همه مرا می‌شناسید، من به رقابت ادامه می‌دهم.» حتی فکر اینکه روزی مسی جلوی بارسا قرار بگیرد و برای گلزنی تلاش کند، هواداران را دیوانه می‌کند. نوشته روی دیوار را دشمن بارسا ننوشته بود؛ کسی از ته دل اعتقاد ندارد که او به بارسا خیانت کرده؛ این یک واکنش طبیعی و احساسی از سر غصه است. فراموش نکنیم در این 2دهه بیشتر از آنکه بارسلونا به مسی چیزی داده باشد، این مسی بوده که به آنها همه‌‌چیز داده. بارسلونا هیچ‌وقت در طول تاریخ این همه برتری و محبوبیت جهانی نداشت.
یکی دیگر از ناراحتی‌های مسی این بود که فصل قبل می‌خواست برود اما باشگاه مانع شد و الان می‌خواست بماند و باشگاه تلاشی برای آن نکرد:
 «  این سخت‌ترین دوران ورزشی من است. سال گذشته می‌خواستم باشگاه را ترک کنم، اما امسال قصد داشتم بمانم. این چیزی است که مرا ناراحت می‌کند.» او ابراز امیدواری کرد تا رکورد تعداد جام‌های دنی آلوز (43جام) را بزند اما تأیید نکرده که به پاریس خواهد رفت. درحالی‌که پاریسی‌ها برج ایفل را هم برای رونمایی از او رزرو و قرق کرده‌اند و محمد الکعبی، خبرنگار قطری نزدیک به پی‌اس‌جی با پیراهن شماره10 مسی عکسی را توییت کرده، اسطوره بارسا گفت که پاریس تنها یکی از مقصدهای احتمالی‌اش خواهد بود و حاضر نشد تأیید کند که کارش با این باشگاه تمام ‌شده است. او ابراز امیدواری کرد روزی برگردد و بخشی از باشگاه باشد اما با ناراحتی گفت: «سال گذشته بدون حضور هواداران بازی کردیم و حالا بدون اینکه آنها من را از نزدیک ببینند و اسمم را فریاد بزنند، اینجا را ترک می‌کنم.» مسی بهترین لحظه‌اش در 21سال حضور در بارسلونا را لحظه‌ای توصیف کرد که برای اولین‌بار برای این تیم بازی کرد. در تمام مدت کنفرانس مترجم او هم اشک می‌ریخت و حرف‌ها را ترجمه می‌کرد. بازیکنان بارسا هم در کنفرانس حاضر بودند و تک‌تک در آغوش او اشک ریختند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید