• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1368
+
-

بهره‌برداری از نسخه به‌روزشده سامانه معاملات

عضو هیأت مدیره سازمان بورس اعلام کرد: نسخه جدید و ارتقا یافته سامانه معاملات از این هفته به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سرویس‌دهی به سهامداران، کاربران و ذینفعان بازار سرمایه را آغاز کرد.

سعید فلاح‌‌پور، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، افزود: وجود برخی‌ نقاط ضعف و نواقص نرم‌افزاری، سرعت پایین سامانه و عدم‌پشتیبانی شرکت تأمین‌کننده، موجب شده بود طرح به‌روزرسانی سامانه معاملات به‌عنوان برنامه‌ ضروری کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گیرد.

او تأکید کرد: گشایش‌های ایجادشده پس از برجام در فضای بین‌المللی موجب شد روند مذاکرات با شرکت‌های ارائه‌کننده سامانه‌های معاملات بهبود یابد. بر همین اساس قراردادی بین دو شرکت بورس تهران و فرابورس از یک سو و شرکت فرانسوی به‌عنوان ارائه‌کننده سامانه، از طرف دیگر منعقد شد که اجرای آن برعهده شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گذاشته شد.

معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به اینکه سامانه معاملات حدود 9سال پیش تأسیس شده بود، افزود: طی مذاکرات صورت‌گرفته شرکت اتوس- یورونکست متعهد شد آخرین نسخه موجود این نرم‌‌افزار را ارائه دهد. به این ترتیب سامانه جدید معاملات به‌عنوان نسخه به‌روز، پس از طی تست‌های متعدد کسب ‌و‌ کار، فنی و عملیاتی، از دیروز، به‌طور رسمی زیر بار قرار گرفت و معاملات بورس اوراق بهادار تهران روی نسخه جدید انجام شد.

او ادامه داد: از اهم فعالیت‌ها و آزمون‌های به عمل آمده برای به‌روزرسانی این سامانه می‌توان به تدوین و اجرای برنامه آموزش و انتقال دانش، راه‌اندازی و آزمون مستقل سامانه جدید در محیط تست در چند مرحله مطابق با ‌روش‌ها و رویه‌های معمول، مهاجرت داده و تنظیم پایگاه‌های داده به‌روز شده، مهاجرت فایل‌های پس از معاملات به فرمت جدید، آزمون یکپارچه با سامانه پس از معاملات و سامانه‌های جانبی، آزمون یکپارچه با شرکت‌های برخط و کارگزاران، آزمون نهایی عملگرها و آزمون کارایی و عملیاتی اشاره کرد که با تلاش‌ بی‌وقفه کارشناسان فنی در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همکاری سایر ارکان بازار سرمایه، طی یک سال اخیر صورت گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید