• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136266
+
-

روی خط خبر/ روحانی: ارائه گزارش شفاف به مردم وظیفه دولت است


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تأکید بر حساسیت و جدیت دولت تدبیر و امید بر ارائه گزارش‌های شفاف و دقیق از وضعیت اقتصادی کشور به مردم گفت: دولت خود را موظف می‌داند به مردم با شفافیت و صراحت از فعالیت خود گزارش دهد و در 8سال گذشته این اقدام را به‌طور جدی پیگیری کرده است. روحانی با تأکید بر اجرای دقیق این ماموریت افزود: دولت در کنار تعهد به مردم، با اتکا به نگاه ملی به انتقال مسئولیت تلاش کرده است با واقع بینی نقشه کلان اقتصادی کشور را برای دولت آینده ترسیم و تشریح کند. به‌گزارش ایسنا، او افزود: مردم حق دارند بدانند که چه گردنه‌ها و چه تکانه‌هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است و دولت چه راه‌هایی برای خنثی‌سازی‌ تحریم و گذر از محدودیت‌های کرونایی درنظر گرفته است و همچنین لازم است مردم بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود و کرونا نیز پدید نمی‌آمد امروز اقتصاد کشور در چه موقعیتی قرار داشت و حاصل این تجارب در اختیار مردم و مسئولان دولت آینده قرار خواهد گرفت.

  واکنش حدادعادل به ادعای دخالتش در انتخاب شهردار 
غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره با شایعات پیرامون گزینه‌های شهرداری تهران گفت: ممکن است ائتلاف، شاخص‌هایی را به اعضای شورا پیشنهاد دهد، اما وارد مصادیق نمی‌شویم و این حق اعضای شورای شهر است تا با رأیی که از مردم گرفته‌اند برنامه کاندیداهای شهرداری تهران را بررسی و گزینه نهایی را انتخاب کنند. به گزارش فارس، حدادعادل تأکید کرد: وارد مصادیق نشده و نمی‌شوم و اگر نکاتی درباره شاخص‌ها داشته باشم به دوستان منتقل خواهم کرد. وی در پایان گفت: امیدوارم فردی شهردار تهران شود که با مسائل و مشکلات کلانشهری مثل تهران آشنا و سابقه او چنان باشد که بتواند در مدیریت موفق عمل کند و در عین حال نمادی از نیروهای انقلابی باشد.

  میزان تأثیر‌گذاری نظر جنتی بر رأی شورای نگهبان 
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر عضو در شورای نگهبان یک رأی دارد و این استدلال است که حرف اول و آخر را می‌زند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه می‌گویند نظر آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان مورد توجه است نه اعضا گفت: هر کس در شورای نگهبان یک رأی دارد، چه بنده به‌عنوان کوچک ترین عضو و چه آیت‌الله جنتی به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو شورای نگهبان. شایعات همیشه وجود دارند، اما آنچه بنده از نزدیک دیده‌ام، این است که هر کسی در شورا یک رأی دارد و این استدلال است که حرف اول و آخر را می‌زند. البته بنده آیت‌الله جنتی را در خیلی از موضوعات همراه می‌بینم، اما برخی اوقات هم ممکن است که ایشان نظری داشته باشند ولی نظر ایشان رأی نیاورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید